29 Oktober 2009

Balik ke Parit Buntar, ucap tahniah kepada semua ADUN Pakatan Rakyat....

Alhamdulillah urusan sidang untuk hari selesai dan saya dalam perjalanan balik ke 0arit Buntar. sebelum itu ada teman se Kelantan ajak makan bersama di Restoran Nasi Minang Simpang Tiga di Greentown Ipoh. banyak perkara dibincang termasuk maklumat terkini politik Kelantan dan Tok Guru.

Semasa makan saya diingatkan oleh DS.Nizar supaya ucap tahniah kepada semua ADUN PR yang berjaya dalam membawa mesej rakyat Perak pada hari ini.

lalu saya sampaikan pesanan ringkas kepada semua ADUN PR seperi ini

"saya ucapkan terima kasih, tahniah dan penghargaan diatas semangat juang YB yang tinggi sehingga berjaya dalam mempertahankan hak rakyat dalam sidang DUN hari ini "


25 ulasan:

Awanama berkata...

syabas teruskan perjuangan

Putra IJ80 berkata...

Melihat kepada apa yang berlaku,kami amat berbangga dengan kekuatan semangat wakil rakyat dari PR.,terutama nya YB Sivarkumar.

Tak terlintas dek kita Polis yang sepatutnya menjaga keamanan dan tidak berpihak kepada mana Party.,bole melakukan sedemikian rupa.

Tak de ayat yang bole di ucapkan selain kepada Allah kita serahkan.

Parti Islam SeMalaysia Zon Bukit Beruntung berkata...

Salam Ukhwah YB!

Kami dari PAS Zon Bukit Beruntung InsyaAllah,
akan sentiasa mendo'akan keselamatan dan kejayaan kepada semua pendokong dan penyokong perjuangan Islam!!!

Teruskan perjuangan betul dan suci ini!

Allahuakbar!

mulutmelayu berkata...

Apa yang saya lihat di dalam Dewan tadi, Adun-Adun pembangkang menandatangani borang kehadiran yang diedarkan oleh Bentara. Maknanya mereka mahu claim elaun mesyuarat, tetapi tidak aktif dalam mesyuarat, memboikot dan tidak ada sebarang cadangan untuk membawa bajet 2010 itu ke kawasan mereka. Maka tertunggu-tunggulah rakyat hingga hujung tahun 2010 nanti. Sebabnya....wakil yang mereka pilih ponteng Dewan, tapi elaun mesyuarat mereka sapu.

Awanama berkata...

Kami berbangga dengan perjuangan pas dan pakatan rakyat perak, jangan undur kebelakang seperti kumpulan UG...

Awanama berkata...

Beginilah pejuang-pejuang sejati dalam pas yang boleh menggantikan pimpinan pas yang sedia ada, pro UMNO.. kami mendoakan semoga terus berjaya..

Awanama berkata...

Beginilah pejuang pas, bukan macam pemimpin pas pro kerajaan perpaduan...

Awanama berkata...

saya yg berasal dr kpg manjoi(skg di selangor) berjanji jika bubar dun perak akan ambik cuti 1 minggu untuk mencurahkan wang,tenaga dan usaha untuk kemenangan pakatan di dun dan parlimen.

ps. ramai sedare mare dumbno kat sana

mohd

Awanama berkata...

Tahniah, syabas dan teruskan perjuangan UMNO musuh kita, tapi rakan kumpulan UG...

Awanama berkata...

dasar polis...dasar anjing suruhan parti Babi Negara..akan menyalak/mengcerderakan siapa2 saja yg disuruh oleh tuanya.Tuan2nya pulak terdiri dari spesis2 yg tumbuh secara haram ditanah orang.Alangkah malunya aku berpimpinan dari pemimpin parti Babi Negara.

Awanama berkata...

sy ni sbnarnya xnak ambik tau pasal politik samada pembangkang or krajaan.tp bila tngok ape yg tjd dkat perak ni sy rasa tpaggil utk menyatakan bhawa perkataan yg xspatutnya sy ckp tpaksa sy ckp iaitu BN NI MEMANG CELAKA.nak salah polis xbleh.sbab mereka ni ikut arahan.periut nasi mereka CELAKA TENTUKAN.xbleh nak ingkar printah.sbab sy pun anggota keselamatan jgak.hanya skadar memendam rasah marah yg amat sngat pd BN CELAKA atas apa yg telah dlakukan

Awanama berkata...

Tahniah! Tahniah! Tahniah! ini baru pemimpin PAS!!!

Awanama berkata...

Allah bersama org yg benar......

Awanama berkata...

Teruskan perjuangan insyaallah kejayaan sebenarnya akan muncul!!!

Awanama berkata...

Kami Pas Kinabatangan Sabah mengucapkan syabas tahniah kepada semua wakil rakyat PR. Perjungan mensti diteruskan dan amanah rakyat mesti dipertahankan. Berjuang hingga bubar dun.

cicitHJHASSANu berkata...

salam YB, semoga berlindung di bawah naungan Allah

nampak gayanya KEBANYAKAN TANPA NAMA bunyi macam mulut amenoo...ataupun otak kuno,maap ye

syabas YB-YB pilihan rakyat telah melakukan satu aksi yang jarang dilihat.....

mb haram bentang,speka halam lului,bajet haram sapa dapat??? Rakyat Perak kan??? setuju ke???

berbaloi-baloiiiiiii!!!

wallahua'lam...

Awanama berkata...

Saya adalah anggota polis yang ingin berkhidmat utk Agama, Bangsa dan Negara.

Tetapi berasa amat malu terutama atas tindakan pegawai-pegawai atasan (Ketua Polis Perak dll) yang sanggup bersengkokol dan berat sebelah. padahal PDRM sepatutnya neutral.
Jawablah di akhirat kelak terhadap perilaku dan gaji yang diterima samada halal atau haram.

Saya takut siksaan Neraka dan gaji Haram mungkin akan menjadi bahan bakar api neraka untuk membakar tuan empunya gaji sendiri.

Awanama berkata...

utusan meloya siarkan berita polis perak nafikan bersikap kasar terhdp adun pr. apa kata siarkan gambar2/ video siri kekasaran mereka untuk tontonan umum...

lempentalam berkata...

Syabas PR.BN lulus bajet dgn dua orang berbahas ,lawaknya .lulus dekat 800 juta berbahas 2 orang sj .kemaruk duit betul BN ni

Awanama berkata...

Perjuangan menentang Ingeris bermula diPerak dan hari ini perjuangan diteruskan untuk menyahkan 'telur-telur' yang dilahirkan oleh Ingeris sebelum keluar daripada Malaysia. Siapa lagi, kalau bukan pimpinan dlm UMNO,MIC dan MCA. Ayuh teruskan anak cucu Datuk Maharaja Lela.

Awanama berkata...

kepada mulut melayu....
yb PR t.tgn sbb dtg speker yg sah sivakumar panggil.kalo semata2 ganesan speker haram tu call.xdenya nk dtg.MMG DASAR UMNO.APA NAMPAK SUME DUIT+MASYUK.bwklah duit tu ke kubur.

Awanama berkata...

saya yg berasal dr kpg manjoi(skg di selangor) berjanji jika bubar dun perak akan ambik cuti 1 minggu untuk mencurahkan wang,tenaga dan usaha untuk kemenangan pakatan di dun dan parlimen.

ps. ramai sedare mare dumbno kat sana

mohd

REPLY:
Sya cukup2 kagum dengan smgt saudara.. moga semua rakyat perak dan malaysia akan bersama kita juga,Thanks yb bukan blog yg cukup2 manfaat

ADMIN
ALIFFAFNAN
HTTP://NTVirus.wordpress.com

the end berkata...

be end......

Awanama berkata...

Saya berasa bangga dengan saudara-saudara YB PR dari DUN Perak. Kalau dapat YB siarkan rakaman gambar atau video seperti yang berlaku pada persidangan DUN Perak 7 Mei yang lalu. Hidup Rakyat Perak.

Awanama berkata...

tauke babi jual kandang klu tengok beee eenn ni.keje menipu.bila mnipu bunkus kandang laa.aku ni bukan pas, bukan bn.tp klu tnya aku nape buka blog pas.jWPn AKU.BN XDA BLOG.YG BN ADA BLOG KIPAS BEDENGUNG.KLU BUKA BLOG BN SUME AYAT2 KIPAS.KLU XDE AYAT2 KIPAS XDALA RASA SJUK.NAK HARAP CERITA BETUL MAMPUS XDE BN.CRITE MENIPU MRAPU SGALA MCM TIPULA.