24 Oktober 2009

PR TERPERANGKAP BILA DUN PERAK BUBAR

Assalamualaikum YB,

Baru-baru ini saya terbaca artikel bahawa BN telah mendaftarkan lebih 50,000 pengundi baru dalam daftar pemilih. PR hanya beberapa ratus orang sahaja yang mendaftar. BN telah menjalankan kerja pilihanraya kena pada sasaran untuk menang. PR hanya mendapat sokongan umum bahawa rakyat berada bersama PR. Di takuti nanti apabila DUN bubar,PR akan kalah besar. BN tidak akan bubar selagi mereka tidak mempunyai kerja-kerja licik dan menipu. Oleh itu, mereka mendaftarkan pengundi baru yang datang dari mana tak tau. Janji mereka daftarkan dan boleh mengundi. Justeru itu, apakah tindakan saudara dan rakan-rakan dalam pakatan menangani perkara ini. Apabila mereka menang nanti, mereka akan mendabik dada walaupun menang cara menipu.

Ambil perhatian amat berat tentang hal ini.


6 ulasan:

Abdullah Ngah berkata...

BN perak dan BN malaysia khususnya tidak boleh relaks jika DUN tidak dibubar, kerana banyak lagi gangguan yang diterima.

Oleh itu adalah lebih baik BN bubar DUN memberi mandat baru kepada rakyat dalam satu pilihanraya baru.

Pada hemat saya PR tidak boleh menang lagi dalam pilihanraya itu nanti.

Kalau begitu, mengapa ditunggu lagi. Ayuh buburlah DUN agar BN menang dan boleh memerintah secara aman.

Tidak enak berada didalam situasi yang sedia ada sekarang, Kerana terhalang hendak buat sesuatu hatta ada bajet hebat dan banyak hadiah kepada rakyat sekalipun.

Awanama berkata...

Kununnya rakyat telah mula memberi sokongan pada BN ayoh segerakan bubarkan DUN perak kita sama2 lihat sape yang tergolek.

Zul berkata...

ADUN Behrang dan Changkat Jering memang sah akan sokong bajet nanti sebab tidak mahu ke dalam (disabitkan kesalahan). ADUN Simpang Pulai pun macam tu juga. Mereka dah cukup majoriti. Jadi memang tiada pilihanrayapun. Kita sahaja yang HIDUNG TAK MANCUNG, PIPI TERSORONG=SORONG. Adalah lebih baik kita mulakan kerja sekarang sebab saya nampak sokongan rakyat telahpun pergi semula kepada mereka. Dulupun kita menang sebab mereka yang protes kepimpinan Pak Lah, macam juga masa akhir kepimpinan DR. M. Kitapun dah teruk sekarang(lihat dalam 2 3 hari ni...kita sengaja buat isu yang sepatutnya tak perlu dipanjang-panjangkan hanya disebabkan oleh perbezaan pendapat, sepatutnya perbezaan pendapat itu rahmat) . Marilah kita bekerja mulai sekarang dan belajar muhasabah diri dan belajar menerima teguran.

umnopiaq berkata...

jangan harap le dun perak nak bubar!!lebih baik pas berkerja keras utk twn perak dlm pru 13 drp dok berangan2 pasai pembubaran dun.

orang klng berkata...

pada saya undi kaum cina mungkin akan memihak pada pr tapi undi melayu masih kekal bersama bn.
undi kaum india yang bakal jadi penentu...
yg pasti bn akan gunakan segala jenis penipuan untuk kembali berkuasa diperak!

Awanama berkata...

bukan adun simpang pulai la kwn tp jelapang,,
simpang pulai adun bagus