08 April 2010

POLIS TIDAK ADIL

Kenyataan Media (6 April 2010)

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) kecewa dengan sikap tidak adil pihak Polis semasa mengawal perarakan serahan memorandum oleh Pergerakkan Pemuda Umno Negeri Perak pada hari Jumaat yang lalu yang disifatkan sebagai berat sebelah.

DPPN Pk merasakan Polis seperti beragenda bagi memastikan tidakkan Pemuda Umno Perak seperti direstui oleh Polis dan juga pihak Istana. DPPN Pk hairan perarakan yang dianjurkan oleh Umno mendapat layanan istimewa dengan di iringi oleh Polis dan dibolehkan pula untuk masuk ke dalam Istana Kinta baru-baru ini.

Sudah tentu bila PAS atau Pakatan Rakyat (PR) membuat sedemikian, Polis akan mengawal dan akan juga turun beramai-ramai dan membuat sekatan jalan raya. Malah pihak Istana juga tidak akan mengizinkan serahan dibuat di dalam Istana. Inilah berat sebelah dan sikap tidak adil Polis di dalam memastikan Umno diberikan keutamaan.

Jika pihak Polis dan pihak Istana memberikan layanan yang sama juga kepada kami, sudah tentu rakyat akan menerima dengan keyakinan bahawa Polis tidak diperalatkan oleh Umno selama ini. Rakyat perlu membuka mata dan melihat sendiri sandiwara yang berat sebelah Polis selama ini.


SAFARIZAL SALEH
Penolong Setiausaha,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dari dulu aku dah ckp.. polis, sprm, spr, mahkamah.. smua barua umno bn.. malaysia dah hancur musnah..

Tanpa Nama berkata...

hoit, pembangkang ,aku polis ,aku punya pasai la
pm dah bagi naik gaji dan elaun kat aku, tak kan aku nak gigit tangan dia kot..dia kan kah tuan aku..auk..auk...aukkkkk...

Tanpa Nama berkata...

hoi polis bodoh,aku pembangkang..klu nk pilih tuan pun bia la tuan ade ade maruah n ajaran agama,tuan mcm hanjing yg ko ikot,sbb tu la perangai polis pn mcm hanjig..auk..auk..aukkk...

Tanpa Nama berkata...

alkisah auk auk aukkk....

dibaling tulang ...
dipungutnya...ditanam,,

dibaling kayu di kejarnya..
di gongong di beri tuannya...

al kisah auk auk aukkk
najis dicium...
kurap makan bangkai..
taik najis
....
tuannya geli disondol-sondol...
auk auk aukkkk

jelir jelir lidah mengodek ekor....
tuan, aku ...seronok tengok bayang dalam air ....tuan aku....aku nak terjun ..
auk auk...aukkkkkk.