12 September 2011

Penyamun bengkel kereta kebal

14 Syawal 1432H. [MOD] -



MOHD, AFFENDY menunjukkan dua daripada lapan laporan polis yang dibuat.

AMPANG JAYA – Nasib malang terus menghantui seorang pemilik bengkel kereta di Taman Keramat AU3 di sini apabila dalam tempoh kurang tiga tahun bengkel tersebut didakwa telah lapan kali diceroboh penyamun.
Dalam tujuh kejadian dengan dua kejadian berlaku pada bulan ini, mangsa Mohd. Affendy Mustafar, 35, mendakwa, dia terpaksa menanggung kerugian mencecah ratusan ribu ringgit selepas kehilangan pelbagai alat ganti dan aksesori kereta.
Dalam tempoh itu, turut menjadi sasaran penyamun adalah sebuah kereta BMW E46 dan Naza Citra milik pelanggan.
Kejadian terbaharu di bengkel yang membaiki pelbagai kenderaan dan memasang aksesori berlaku pada 4 September lalu iaitu ketika umat Islam menyambut Aidilfitri hari keenam.
“Saya syak bengkel dipecah masuk pencuri sama yang mahu mencuri wang tunai namun hari itu saya bernasib baik kerana telah menyimpan semua wang di bank,” cerita Mohd. Affendy ketika ditemui baru-baru ini.
Tiada barang lain yang hilang.
Selang tiga hari sebelum itu, Mohd. Affendy mendakwa bengkel miliknya kehilangan empat rim kereta yang melibatkan kerugian sebanyak RM1,500.
“Semasa kejadian pada 1 September, saya merasa tertekan kerana terpaksa menanggung kerugian besar,” katanya yang membuat laporan polis dengan harapan kegiatan pecah masuk ke bengkel miliknya akan berakhir.
Dakwanya, selepas membuat laporan itu, polis datang ke bengkelnya dan merakam beberapa keping gambar.
Mohd. Affendy memberitahu, dia amat buntu kerana bengkel miliknya dilihat menjadi sasaran penjenayah manakala polis pula seolah-olah tidak membantu ‘menyelamatkan’ bengkelnya.
Selain bengkel miliknya, sekitar kawasan tersebut mempunyai lebih 10 bengkel kereta lain namun bengkel-bengkel tersebut tiada masalah dipecah masuk.

Tiada ulasan: