06 Januari 2012

Letupan di premis barang lusuh, satu maut

12 Safar 1433H. [MOD] -

PETALING JAYA — Seorang warganegara India terbunuh manakala dua rakan senegaranya cedera parah dalam satu letupan di premis perniagaan besi buruk di Kampung Bukit Lancang, Putra Heights, dekat sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya, ACP Yahaya Ramli berkata Ganesan Selvakumar, 25, yang putus tangan kiri dan cedera parah di bahagian kepala dan badan, meninggal dunia di tempat kejadian manakala Thiruvattachelvam Ayyachamy, 28, dan Marimuthu Chinnathambi, 37, dimasukkan ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah di Klang.

Beliau berkata, kejadian berlaku pada 8.45 pagi tadi apabila Ganesan dipercayai merungkaikan pemampat peti sejuk dan rakan-rakannya mengetuk beberapa barangan besi.

"Ini mengakibatkan satu letupan kuat berlaku menyebabkan Ganesan tercampak,” kata Yahaya.

Ketika kejadian berlaku hanya tiga pekerja itu sahaja yang berada di premis itu.

Yahaya berkata, siasatan awal mendapati premis besi buruk itu tidak mempunyai lesen untuk menjalankan perniagaan di kawasan setinggan itu.

Kematian Ganesan diklasifikasikan sebagai kes mati mengejut, kata beliau.

Menurut Yahaya, Ganesan dan Thiruvattachelvam mempunyai pasport sah untuk berada di negara ini manakala Marimuthu pula telah berdaftar dengan program pemutihan pendatang asing tanpa izin baru-baru ini. — BERNAMA

Tiada ulasan: