20 Februari 2012

PKR harap. Pas, Dap tidak termakan fitnah

27 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

KANGAR - Pas dan DAP perlu mengetepikan fitnah berterusan yang dilemparkan kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebaliknya memberi fokus bagi menghadapi pilihan raya umum (PRU) akan datang."

Pengerusi PKR Perlis, Muhammad Faisol Abdul Rahman berkata, dakwaan terbaru kononnya Anwar menyokong kewujudan negara Israel sebagaimana dilaporkan wartawan Wall Street Journal (WSJ) baru-baru ini menyerlahkan kedangkalan Barisan Nasional (BN) dan Umno yang sanggup melakukan apa sahaja untuk melumpuhkan Pakatan Rakyat (PR).

Beliau berkata, sebagai pemimpin yang memperjuangkan al-Quran dan Sunnah sejak menyertai Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) pada 1970-an, Anwar tidak pernah berkompromi dengan ejen Amerika Syarikat sehinggalah dipenjarakan atas pertuduhan yang tiada kaitan dengan­ fitnah seks.

“Sehingga hari ini, Anwar teruk dihentam media arus perdana dari pelbagai sudut sehingga maruah, kredibiliti dan integritinya dipermainkan tanpa diberi ruang memberi penjelasan.

“Saya yakin Pas dan DAP tidak akan termakan fitnah yang dilemparkan terhadap Anwar. Pengundi bukan Melayu kini lebih tidak sabar untuk memangkah calon PR pada PRU akan datang,” katanya sewaktu dihubungi Sinar Harian semalam.

sinar harian/-

Tiada ulasan: