13 Februari 2012

Remaja tinggi luar biasa diiktiraf

20 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

SEREMBAN – Kisah remaja tinggi luar biasa yang pernah dipaparkan media pada awal November tahun lalu, diiktiraf sebagai remaja tertinggi di negara ini oleh Malaysia Book Of Record (MBOR).

Sheikh Akmal Sheikh Imam, 16, berkata, pengiktirafan yang diterima itu amat membanggakan dirinya dan keluarga.

Beliau yang ditawarkan ke Sekolah Sukan Bukit Jalil berkata, bukan semua orang berpeluang menerima pengiktirafan tersebut.

“Saya tidak pernah malu dengan ketinggian luar biasa ini, malah ia menjadi perangsang kepada saya terus berjaya dalam hidup.

“Saya juga bersyukur kerana ibu bapa saya sentiasa mengambil berat dan menyokong apa yang saya lakukan, sehinggalah saya di iktiraf oleh MBOR,” katanya kepada Sinar Harian di rumahnya di Pangsapuri Cempaka, di sini, semalam.

Sementara itu bapanya, Sheikh Imam Mohammad, 47, berkata, selepas seminggu kisah anaknya tersiar di Sinar Harian dan beberapa akhbar lain, dia menerima panggilan telefon daripada pihak MBOR supaya datang ke ibu pejabat di Kuala Lumpur, untuk menerima
pengiktirafan.

Katanya, sehingga hari ini, tiada seorang pun dapat menewaskan ketinggian anak bongsunya itu yang memiliki ketinggian 204 sentimeter.

“Apa pun gelaran dan pengiktirafan diterima oleh Sheikh Akmal, cuma satu yang saya harapkan iaitu kesihatannya baik dan memuaskan.

“Saya mahu lihat dia sentiasa sihat dan dapat menikmati kehidupan di dunia ini dengan sepuas-puasnya,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: