11 Mei 2012

Suspek ragut telefon ditahan bersama teman wanita

19 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU - Pihak polis berjaya menahan seorang lelaki kerana disyaki meragut beg, di Kota Bharu, malam kelmarin.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaludin Abd Rahman berkata, suspek yang berusia 23 ditahan bersama teman wanitanya, yang berusia 18 tahun, di kedai makan, dekat Berek 12, Kota Bharu.

Menurutnya, mangsa ragut tidak mengalami sebarang kecederaan namun kerugian RM6,000 dan telefon bimbit pintar, Galaxy Note.“

Selepas disiasat, kita mendapati telefon bimbit berkenaan, berada di samping suspek, ketika ditahan.

“Suspek merupakan salah seorang ahli kumpulan Melek yang dibebaskan bulan lalu,” katanya, selepas Majlis Penutupan Latihan Tahunan Kor Kadet Polis Diraja Malaysia, peringkat Negeri di Kem Desa Mahmood, semalam.

Turut hadir Timbalan Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Superintendan Tengku Azman Tengku Abdullah; Penolong Pegawai Kokurikulum Jabatan Pelajaran Negeri, Ahmad Razukee Zulkifli dan Penolong Pegawai Pengurusan Pembangunan Kemanusiaan, Pejabat Pelajaran Daerah Pasir Mas, Muhammad Afandi Yahya.

Pertandingan peringkat Negeri ini, dirangkul oleh ahli Kadet Polis Derah Pasir Mas, mengalahkan 9 pasukan daerah lain.

Pasukan yang terlibat adalah dari daerah Pasir Mas, Kota Bharu, Jeli, Tanah Merah, Pasir Puteh, Machang, Bachok, Kuala Krai, Tumpat dan Gua Musang.

Pasukan kadet lelaki dan wanita masing-masing dianggotai oleh 20 ahli, dari seluruh PPD Pasir Mas, menjuarai pertandingan keseluruhan, mengalahkan pasukan dari sembilan daerah lain.

Pasukan Pasir Mas berjaya mengekalkan kejuaraan, selepas menang berjaya pada tahun lepas.

Sinar Harian

Tiada ulasan: