12 Jun 2012

Gol terbaik saya: Di Natale

22 Rejab 1433H. [MOD] -

BIARPUN dipalit skandal mengatur perlawanan dan tumpas dalam dua pertemuan persahabatan terakhir tahun ini, skuad Itali tidak patah semangat.

Buktinya, Azzuri hampir mengejutkan penyandang juara, Sepanyol dengan mencatat keputusan seri 1-1 pada aksi pembukaan Kumpulan C Euro 2012 di PGE Arena di Gdansk, Poland, awal pagi semalam.

Penyerang Itali, Antonio Di Natale menggegar jaring lawan pada minit ke-60 dan menyifatkan gol itu antara jaringan tercantiknya di pentas antarabangsa.

"Saya teruja kerana menjaringkan gol dengan hanya satu sentuhan. Hantaran Andrea Pirlo tepat ke arah kaki dan saya fikir inilah gol terbaik sepanjang bersama Azzurri," katanya.

Di Natale pernah terlepas sepakan penalti pada Euro 2008 ketika perlawanan suku akhir menentang Sepanyol dan gembira kembali menebusnya pada kempen kali ini.

"Saya masih tidak dapat melupakan tragedi kegagalan menyempurnakan sepakan penalti empat tahun lalu. Kini, saya berpuas hati," katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: