12 Jun 2012

Padang teruk: Fabregas

22 Rejab 1433H. [MOD] -

MENGAKUI aksi pembukaan kumpulan C menentang Itali merupakan perlawanan yang sangat sukar buat Sepanyol, Cesc Fabregas bagaimanapun percaya mereka berhak mencatat keputusan yang lebih baik daripada sekadar seri 1-1, awal pagi semalam.

Menyalahkan permukaan padang di Arena Gdansk yang kering melambatkan pergerakan mereka, pemain tengah La Roja itu nyata kecewa apabila gagal beraksi dengan baik meskipun berjaya menghadiahkan gol penyamaan buat pasukannya.

“Ia perlawanan yang sangat sukar buat kami terutama apabila berdepan dengan pasukan lawan yang kuat.

“Permukaan padang yang tidak elok banyak merencatkan pergerakan, malah boleh mendatangkan kecederaan sekiranya tersilap langkah,” katanya.

Sementara itu, tidak kecewa dengan aksi anak buahnya yang gagal mencatat kemenangan, pengendali Sepanyol, Vicente Del Bosque sebaliknya gembira dengan barisan pemain yang diturunkannya.

“David Silva, Fabregas dan Andres Iniesta berjaya mempamerkan aksi mantap dan mengekalkan momentum meskipun mereka gagal melaksanakan strategi dengan baik.

“Tidak dinafikan kami gagal menyudahkan beberapa peluang untuk menjaringkan gol begitu juga dengan mereka (Itali), namun ini hanyalah permulaan,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: