12 Jun 2012

Warga Perancis cedera jatuh longkang

22 Rejab 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU - Seorang warga Perancis cedera di beberapa bahagian badan dan kepala, selepas terjatuh ke sebuah longkang di Pasar Siti Khadijah, di sini, pagi semalam.

Antoine Roger Georges, 45, dijumpai orang awam di dalam longkang terbabit kira-kira jam 6.30 pagi, dengan pakaian yang tidak sempurna.

Dipercayai lelaki itu datang ke Kelantan bersama dua rakannya menaiki kereta dari Kuala Lumpur dan menginapdi sebuah rumah tumpangan di bandar ini.

Mangsa serta dua rakannya dikatakan datang ke Kota Bharu untuk tujuan melancong dan berpecah dengan rakanya dalam bandar terbabit, menyebabkan dia hilang arah dan tidak dapat pulang ke tempat penginapannya semula.

Lelaki terbabit kini ditempatkan di Hospital Raja Perempuan Zainab (HRPZ II) untuk menerima rawatan susulan.

Pegawai Perhubungan Awam, HRPZ II, Zaid Ahmad, berkata, buat masa ini pelancong itu ditempatkan di hospital untuk dipantau keadaan kesihatannya.

”Keadaannya kini stabil walaupun mengalami kecederaan di beberapa bahagian badan dan kepala.

”Kami mengharapkan supaya rakan atau kenalannya dapat datang ke hospital untuk mengenal pasti mangsa yang fasih bertutur bahasa Perancis selain hanya mempunyai pengenalan diri di samping sejumlah wang Ringgit Malaysia dan Bath Thailand.

”Mangsa setakat ini tidak dapat mengingati kejadian itu secara tepat dan mengharapkan bantuan dari mana-mana pihak termasuk Kedutaan Perancis untuk membantu mengesan dua lagi rakannya itu,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: