05 Disember 2012

Pemuda PAS rancang program bersama IIM

21 Muharram 1433H. [MOD] -


KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Malaysia telah berkunjung ke ibu Pejabat Institut Integriti Malaysia (IIM) di Jalan Duta di sini semalam.

Kunjungan mereka kali ini dilihat sebagai usaha serius untuk melahirkan pemimpin yang berintegriti di kalangan Dewan Pemuda PAS khususnya.

Delegasi Dewan Pemuda PAS Malaysia diketuai sendiri oleh Ketua Pemuda Nasrudin Hassan, Setiausaha Khairul Faizi, Penolong Setiausaha 3 Yusapiza Yaacob, Pengarah Jabatan Pilihanraya Sany Hamzan dan dua orang pegawai Dewan Pemuda PAS Malaysia.

Menurut Nasruddin, lawatan ini juga sebagai susulan pengisytiharaan harta yang dibuat di Muktamar Dewan Pemuda PAS Malaysia baru-baru ini.

“Kita mahu sebuah Institut yang berintegriti seperti IIM untuk memberi pandangan mengenai langkah yang diambil oleh Dewan Pemuda PAS Malaysia di muktamar baru-baru ini.

"Respon dari pihak IIM sangat baik dan kami diberikan beberapa pandangan mengenai perkara ini," katanya.

Sementara itu, Khairul Faizi pula berkata, dewan pemuda akan mengadakan satu program khusus bersama IIM sebagai usaha ke arah melahirkan kepimpinan pemuda yang berintegriti.

“Kita telah berbincang dan merancang untuk mengadakan satu program khusus dengan IIM sebelum PRU 13 ini insya Allah”, katanya selaku jurucakap di dalam pertemuan tersebut.

Deligasi Dewan Pemuda PAS Malaysia disambut oleh Timbalan Presiden IIM Doktor A Bakar Sarpon, Pengarah Sektor Politik IIM Mohd Ismail Abdul Jalil, Ketua Penolong Pengarah Sektor Politik IIM Loganathan a/l Veerasamy dan juga dua orang Penolong Pengarah Sektor Politik IIM, Fison Hamdi dan Zubayry Abady.

harakah/-

Tiada ulasan: