17 Januari 2013

Kereta misteri di bahu jalan

5 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

Kereta misteri di bahu jalan
Azhar (kanan) bersama Kamaruzaman dan rakannya menunjukkan Proton Wira diletakkan di bahu Jalan Kuantan-Johor Bharu sejak kelmarin sehingga mencetuskan pelbagai persoalan.
 
TANJUNG GEMOK, ROMPIN  – Kereta siapa? Itulah persoalan berhubung penemuan sebuah Proton Wira yang diletakkan di bahu Jalan Kuantan-Johor Bharu berhadapan sebuah gerai makan di sini.

Difahamkan, kereta berwarna perak yang diletakkan bertentangan jalan masuk ke Simpang Sungai Mempisang kira-kira jam 6 petang kelmarin itu masih belum diambil pemiliknya sehingga jam 3 petang semalam.

Ketua Platun Rela Cawangan Tanjung Gemok, Azhar Abu Bakar berkata, pihaknya menerima maklumat berhubung penemuan sebuah kereta, namun masih belum mengenal pasti pemilik sebenar.

Malah katanya, pihaknya menjalankan usaha mengesan dan mencari pemilik kenderaan itu sehingga jam 1 pagi semalam.

“Seramai 10 anggota Rela termasuk Ketua Kampung Tanjung Gemok, Mohd Zaker Awang membuat rondaan di sekitar Pantai Mempisang sehingga ke sempadan Pantai Tanjung Pahang dan Pantai Serinkin. Kita juga sudah maklumkan perkara ini kepada polis secara lisan.

“Difahamkan, kenderaan itu dimiliki seorang doktor klinik swasta di Rompin. Namun setelah dihubungi polis, doktor terbabit menafikan kenderaan itu miliknya,” katanya.

Saksi kejadian, Kamaruzaman Manaf, 46, berkata, sebelum ini dia ternampak seorang lelaki berbaju sukan keluar daripada kenderaan itu menuju ke Pantai Mempisang untuk berjoging.

Namun sehingga semalam katanya, lelaki itu masih tidak mengambil kenderaan tersebut.

“Saya hairan kerana pemilik meletakkan kenderaannya di bahu jalan. Biasanya, kenderaan rosak sekali pun tidak dibiarkan di tepi jalan dalam tempoh lama,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Johari Jahaya berkata, pihaknya ada menerima laporan berhubung penemuan sebuah kereta Proton Wira yang diletakkan di bahu Jalan Kuantan-Johor Bharu dan sudah mengenal pasti pemiliknya.

"Hasil siasatan mendapati pemiliknya merupakan kakitangan sebuah jabatan kerajaan yang meninggalkan kenderaan itu kerana mengalami kerosakan," katanya.

sinar/-

Tiada ulasan: