12 April 2013

Serangan Perkasa tidak patah semangat Tolak

1 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -



GEORGETOWN: Tindakan Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) Pulau Pinang mengugut untuk memukul sekiranya tidak segera keluar daripada Pulau Pinang tidak sedikit pun menakut dan merencatkan perjuangan Gelombang Anak Muda Tolak Umno/BN (Tolak) yang mengadakan demontrasi aman di Komplek Tun Abdul Razak (Komtar) semalam.

Pengerusi Tolak, Muhamad Azan Safian (gambar) ketika menceritakan pada Harakahdaily beranggapan cubaan mengugut dengan kata-kata kesat itu adalah sebahagian kecil daripada apa yang dihadapi oleh pejuang Islam ketika Islam berada di bawah.

Kini terangnya, Islam sudah berkembang jika masih ada segolongan manusia berfikiran sempit dan dangkal berlagak 'samseng' nyata mereka jauh dari ketamadunan dan kebebasan bersuara.

"Siapa tak kenal dengan Perkasa yang berlagak samseng kampung.  Bagi kami perjuangan tetap diteruskan dengan mengajak anak muda khususnya golongan cerdik pandai bersatu memberikan sokongan padu pada Pakatan Rakyat dengan menolak BN," ujarnya.

Menurutnya,  ketika berkunjung ke Pasar Bayan Baru, Megamall dan Komtar masalah tidak timbul malahan memberansangkan terutamanya masyarakat Tionghua dan India  yang sedia memberikan sokongan.

Namun,  bila sudah berjemaah di sebuah surau berhampiran Komtar, Perkasa datang menengking sebahagia kecil aktivis Tolak dengan berbagai kata-kata yang tidak sepatutnya keluar dari mulut orang mengaku beriman.

"Selepas solat Asar kami berpecah kerana ada yang nak cari makan.  Tiba-tiba saya didatangi sekumpulan Perkasa dalam keadaan marah-marah. Saya cuba pertahankan tindakan Konvoi Tolak tetapi mereka terus bersuara lantang menghina Musyidul Am PAS Tuan Guru Nik Aziz serta berbau ugutan demi ugutan," katanya yang datang secara berkonvoi seramai 200 orang.

Beliau terus mempertahankan tindakan tanpa rasa gentar sehingga geng Perkasa berlalu apabila rakan-rakan Tolak mengelilingi mereka.

Negeri Pulau Pinang adalah negeri ke tiga konvoi NGO Tolak dan ia dianggap satu kejayaan ekoran terdapatnya rintangan yang boleh meningkatkan lagi prestasi Tolak di mata rakyat.

Semasa di Bagan Serai, dua kereta aktivis Tolak dipecahkan cerminnya.

Tiada ulasan: