07 Mei 2013

Jika tipu, Najib & BN tumbang tak lama lagi...

26 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -

Anwar mahu selesai isu penipuan p'raya dulu 

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau akan menimbangkan mengenai persaraannya daripada politik selepas menyelesaikan isu penipuan dan penyelewengan yang didakwa berlaku dalam pilihan raya umum ke-13. 

Katanya, beliau memutuskan demikian kerana beranggapan bahawa perjalanan pilihan raya kali ini telah "dicuri" daripada rakyat melalui proses penipuan. 

"Pendirian saya sama. Saya ada mendapat tawaran untuk mengajar di beberapa universiti utama. Saya masih fikir. Tapi saya nak selesaikan penipuan ini. (Ia) belum selesai. Saya dah menang. Pilihan raya ini sudah dimenangi oleh Pakatan Rakyat. 

"Saya rasa apa yang perlu diperjelaskan sekarang ini ialah, pilihan raya ini telah dicuri melalui proses penipuan. Kerana mengikut proses yang biasa dan yang adil, kita sudah menang. Hampir mustahil (kalah) kalau dilihat dari sambutan yang ada. 

Beliau yakin bahawa kemenangan pilihan raya kali ini telah dicuri memandangkan momentum yang berlaku dibeberapa kawasan yang beliau kunjungi. 

"Orang yang hadir bertepuk tangan bukan dapat bayaran atau dapat BR1M. Mereka datang dan beri sokongan dengan penuh perasaan," katanya. 

Anwar yang berpakaian serba hitam sebagai tanda 'perkabungan' ke atas demokrasi hari ini berkata beliau dapat merasakan bahawa rakyat kecewa dengan keputusan pilihan raya kali ini. 

"Saya tahu tentang sentimen kerana saya telah berkempen dengan bersungguh-sungguh. 

"Saya rasa sedih (dengan keputusan pilihan raya). Saya boleh gambarkan kekecewaan rakyat berdasarkan ceramah yang saya pergi di seluruh negara," katanya. 

Anwar sebelum ini pernah menyuarakan hasrat untuk meninggalkan dunia politik dan kembali mengajar sekiranya Pakatan gagal menguasai Putrajaya. 

Pada 2006, Anwar pernah menjadi pensyarah jemputan di Universiti Georgetown, Amerika Syarikat. 

mengakui bahawa beliau sangat menghargai masa bersama keluarga semasa beliau mengajar di Amerika Syarikat. 

"Apabila saya mengajar di Amerika Syarikat, mereka (keluarga) adalah masa yang terbaik untuk saya bersama Wan Azizah (Wan Ismail) dan keluarga," katanya. 

Dalam temubual itu lagi, Anwar yang kelihatan letih juga berkata PKR mungkin akan mengemukakan petisyen pilihan raya berdasarkan keputusan yang mencurigakan di beberapa kerusi. 

Katanya, beliau percaya calon PKR di kerusi Beaufort Datuk Lajim Ukin tewas akibat terdapat sogokan terhadap pengundi di kawasan itu. 

"Saya telah tegaskan ada isu kesahihan dalam keputusan pilihan raya. Terdapat bukti penipuan yang jelas. Terdapat kawasan-kawasan yang kita ada bukti. Kita tidak akan menerima keputusan ini. Kita akan berbuat sesuatu. 

"Saya tak percaya Lajim kalah. Tetapi saya faham tentang Wilfred Bumburing (Tuaran) yang terdapat perselisihan isu dalaman. Lajim saya percaya ada sogokan dan kami akan terus mengkaji tentang perkara itu dan akan lihat sama ada ada keperluan untuk memfailkan petisyen. 

"Kita tidak boleh terima proses ini. Penipuan dah begitu berleluasa. Mungkin salah satu pilihan raya yang paling teruk pernah kita jalankan," katanya lagi. -mk


Apa Yang Berlaku Sebenarnya?

Bukan x boleh terima BN menang. Tapi cuba tuan/puan nilai sendiri faktor dibawah :- 

1) Begitu byk kes pengundi hantu yg berjaya dibongkar.
2) Dakwat kekal yg dijanjikan lgsg x KEKAL! Padahal berjuta2 habis utk beli.
3) Keputusan hanya diumum jam 1 pagi iaitu paling lambat dalam sejarah malaysia!
4) Setelah DSAI umum PR menang byk negeri, serta merta byk pusat kiraan tiba2 blackout dan secara tiba2 undi BN naik mendadak.
5) Berjaya dibongkar apabila 3 peti undi disorok di parlimen putrajaya.
6) Pada pukul 11pm masih ada peti undi cuba dibawa masuk ke tempat pengundian padahal pusat mengundi ditutup pada pkul 5pm. Adakah tempoh 3 jam x cukup utk proses kira undi di buat.
7) Negeri perlis, terengganu, perak dan negeri semua BN menang majoriti mudah. Utk pengetahuan, negeri2 tersebut antara diumum DSAI telah dimenangi PR dan negeri2 tersebutlah yg tiba2 mengalami blackout!!
8) Ada pengundi hantu berjaya ditangkap kerana berjaya mengundi 2 kali
9) Kertas undi yg dibawa dari luar oleh petugas SPR!! berjaya di tangkap sedangkan adalah mustahil kertas undi boleh berada diluar dan ia satu kesalahan yg besar!
#Jadi tuan/puan nilai sendiri apa yg terjadi pada PRU kali ni. Kalau faktor2 diatas x berlaku, kita sama sekali xkn bantah keputusan PRU kali ni. Moga sama2 kita dpt pertimbangkan.
-FB


Ulasan GB

Hukum kebenaran dan keadilan akan tetap berjalan. Kemenangan dengan penipuan adalah satu jenayah dan tiada keberkatannya. 

Seperti yang GB katakan sebelum ini, kemenangan melalui penipuan adalah kemenangan yang rapuh ... dan ia akan tumbang dengan sendirinya kerana "dasarnya" lemah.

GB amat yakin jika kerajaan Najib dan UMNO BN memperolehi kemenangan dengan cara penipuan, kerajaannya akan tumbang tidak berapa lama lagi.

Dan semua yang terlibat dengan penipuan akan tetap dihukum walaupun penipuan itu licik dan tidak diketahui orang. Tetapi Allah Maha Mengetahui! Anda tidak boleh lari. 

Kebatilan tidak akan dapat mengalahkan kebenaran. Itu hukum alamiah, itu hukum Allah swt!

6 ulasan:

Awanama berkata...

Salam..BN pun masa buat program dapat sambutan tapi bila undi tak seperti diharapkan?!! Depa pun kecewa gak.

Awanama berkata...

Jng la melampau sangat n fanatik saya pun sokong PAS tapi blh terima. Tindakan yang berlebih2han akan memudaratkan mungkin penyokong PKR n PAS akan beralih sokong kerajaan pula. Islam ni sederhana. Kalau la pemimpin Islam(Tun Guru Hj Hadi)boleh bersifat tawadhuk n menunjukan tauladan yang baik kenapa kita bersifat melampau plak.

Awanama berkata...

saya tidak menyokong mana parti politik.... tapi saya kecewa dangan politik negara kita sekarang.... yang menang atau pn kalah semuanya main kotor.... hanya sebilangan kecil ahli politik yang jujur dan amanah.... manusia sentiasa tamak.... itu sebenarnya... yang ada rm1000 nak rm10000... yang ada rm10000 nak rm100000... dan seterusnya... kalu bn menang pr kata bn bohong.... kalu pr menang bn kata pr bohong.... bila yang nak jd betul... biarlah Allah yang Maha Mengetahui yang menghakimi yang bersalah... tolong jangan huru harakan negara kita.... ingatlah jalan Allah.

Bangla berkata...

dalam islam memamg kena berserdehana. tapi kenalah fight for the truth. fight againts the corrupt. takkanlah bila kena tipu nak diaaaaaaaaaaaam je. baik ikut aku balik bangladesh. puuiiiiiii.

Awanama berkata...

Ada 9 Fakta yang dicatat sebagai penipuan dan penyelewangan dalam Pilihanraya salah satu pengundi hantu sy sebagai salah seorang pengundi yang mengundi awal mengikut langkag demi langkah yang ditetapkan oleh SPR Langkah: 1 semak nama di Barung SPR dengan menggunakan kad kuasa PDRM pastikan semua butir-butir nama betul. Lagkah:2 Terus beratur disaluran mengundi dan tunjukan Kad Kuasa PDRM kepada kerani yg bertugas tempat mengundi, sekali lagi disemak dan pastikan nama dan No PDRM betul dan dibacakan untuk semakan wakil calun dan di tanda pada senarai nama, Langkah:3 kemudian kerani tempat mengundi memeriksa tapak tangan dan belakang tapak tangan,Langkah:4 kerani tempat mengundi mencalitkan dakwat kekal pada jari telunjuk tangan kiri,Langkah:5 kerani tempat mengundi serah kan kertas undi kepada pengundi,Lamgkah:6 pergi kepetak mengundi,Langkah:7 masukan kertas undi kedalam peti undi yang disediakan. selesai. Mana ada pengundi hantu kalau senarai nama tak ada dalam daftar pemilih mana boleh mengundi. Senarai pengundi juga ada pada wakil calun sama -sama semak dengan kerani SPR. saya hairan kalau nama -nama pengundi hantu tak ada dalam daftar pemilih mana boleh mengundi sudah tentu wakil calun yang ada senarai daftar pemilih menbuat bantahan gila-gila punya semasa ditempat mengundi Salah satu sifat orang MUNAFIK ialah apabila bercakap ia berbohong jadi elaklah daripadapa menjadi orang MUNAFIK. Kerana ALLAH S.W.T benci kepada orang munafik tak cium bau Syurga.

Raziq Najab berkata...

Sebagai Muslim kita wajib percaya kpd qada' & qadar ALLAH, tetapi mestilah terlebih dahulu menolak kerja2 jahat manusia...jangan jadi bacul membiarkan ia terus berleluasa. Sekiranya jelas penyelewengan & kejahatan yg dilakukan wajib kita tentang keras samada dgn tangan atau dgn suara selain dengan hati Itulah ajaran Islam.