27 Oktober 2021

Laporan Polis terhadap ADUN DAP yang memaki hamun Penjawat Awam.

 


1. Pada 26 Oktober 2021, jam 10 pagi, sewaktu saya berada di rumah di alamat….. .saya tertonton satu rakaman video di mana ADUN Kota Kemuning bernama Ganabatirau Veraman memaki penjawat awam dari Jabatan Pengairan dan Saliran. 

2. Video tersebut saya tonton dalam laman Facebook Ganabatirau Veraman di pautan ini:

 https://www.facebook.com/watch/?v=257597472850723

3. Antara makian yang dibuat adalah berbunyi:

            1. Kerja bodoh macam ini macam.

            2. Tak boleh buat kerja.

            3. Tak tahu baca punya orang.

            4. Macam bodoh punya kerja.

4. Saya minta pihak polis menyiasat ADUN Kota Kemuning ini di bawah Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955 dan Seksyen 233(1) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 atau mana-mana akta lain.

Sekianlah laporan saya.


Tiada ulasan: