01 Mac 2009

Sidang tergempar DUN Perak boleh diadakan, Najib beri kenyataan bercanggah.

Najib Tun Razak mendakwa Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak tidak boleh mengadakan sidang tergempar Selasa ini selagi mahkamah belum membuat keputusan berhubung dua kes berkaitan kerajaan negeri itu.

Kenyataan Najib ternyata terkeluar dari kuasa Speaker dan Dewan Undangan Negeri yang tidak ada kaitan apa-apa kes di Mahkamah.

Dua kes yang masih belum diputuskan oleh mahkamah ialah kedudukan tiga wakil rakyat negeri itu dan status kerajaan negeri Perak daripada segi perlembagaan.Sekiranya kes ini perlu diselesai dahulu baharu sidang DUN boleh diadakan berarti sampai bilakah sidang akan dapat dilakukan.

Alasan Najib nampak sangat tidak cerdik dan tanpa panduan dari penasihat yang tahu undang-undang. Kalaulah setahun atau dua tahun kes belum selesai di Mahkamah maksud Najib dengan kenyataan nya itu sidang tidak boleh diadakan.

Sedangkan sidang DUN mesti diadakan paling lewat setiap 6 bulan sekali., Apa akan jadi.

Beliau bagaimanapun tidak menolak tindakan Speaker DUN Perak, V. Sivakumar untuk mengadakan sidang tergempar itu bertujuan menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional (BN) di negeri itu yang kebetulan naik juga secara tidak sah dari segi undang-undang.

BN telah mengadakan rampasan kuasa pada 6 Februari yang lepas dengan berlakunya Majlis Angkat Sumpah ADUN Pangkor, Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Kudeta sedangkan YAB. Menteri Besar Perak Pakatan Rakyat masih tidak terlucut jawatannya.

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Najib tu memang BODOH...satu MALAYA dah tau....!
Dia Fobia Kut...semua harapkan mahkamah je....
macam mamat dua orang tu cakap lah...saya ni cuma........KAMBING HITAM je.

Tanpa Nama berkata...

Kesian umno, terutama najib@ najis ni!! terhegeh-hegeh pertahankan kerajaan haram kedua di dunia ni....MAMPUS KAU UMNO JANGAN BAGI PELUANG LANGSUNG PADA PENKIANAT BANGSA UMNO NIII...

Tanpa Nama berkata...

setiap kambing hitam tu mesti ada gembalanya...cari gembala tu!!!

Tanpa Nama berkata...

Nampak sangat Najib celaru. Kalau kena tunggu mahkamah baru boleh mesyuarat itu maknanya kerajaan BN Perak sekarang tak sah. Itu kebodohan pemimpin yang main pintu belakang.Sekarang dah terserlah. Kita jangan pening! Biar UMNO sendiri gali kubur sendiri. Aku kesian tengok Wikipedia ari ni tentang Najib dikaitkan bermacam-macam kes. Malu aku satu dunia tahu. Mana nak letak muka bakal PM kita itu?

Tanpa Nama berkata...

ckp x pakai akai...
limau purut 3 srangkai,buta perut xdak akai..
itu la najis tuan2...
adakah tuan2 mau org yg nmanya pun dh brnajis,apatah lg drinya tu nk jd PM kita ni tuan2...
jd tuan2 pikirla baik2 apa yg patut kita buat pda org yg brnajis ni...
najis sndri pun dibuang tuan2,apatah plak najis org...
bdoh tahap kasta paling rendah skali kpd golongan yg msih memuja najis ini...haaarkkk...ptuuuuiiiihhhh....

Tanpa Nama berkata...

najis tak berhak nak mencampuri urusan speaker n perak. dia ni x tau pasal undeng-undeng ke? bodo benar ler TPM ni.....

Tanpa Nama berkata...

bukan najip jer yang bodoh semua pengikut nya pun sama tolol buta huruf,bukan tak tau undang -undang tapi saje nak perbodohkan rakyat.Dia ingat rakyat Malaysia macam zaman Kapal Layar berkuasa segala maklumat hanya disebar melalui risalah turun dari kapal terbang, tapi segala maklumat hanya di hujung jari. Rayyak dah cerdik menilai mana hak dan yang mana batil

Tanpa Nama berkata...

najib mmg bodoss..termasuklah pencacai umno yg dok tulis komen dlm ruang ni...hahahhahah.. mengong..

Tanpa Nama berkata...

jgn marah pencacai umno tu... dia dah dibayar oleh si najis tu utk melawati semua blog2 yg menghentam dia. pastu buat komen mcm org bangang, tu pun klau si najis tu suruh dan nak bayar.. klau x mmg la dia tu sebodoh2 insan didunia.. ntah apa la yg nak di pertahankan. sia2 jer Allah kasi otak . otak lembu pun boleh makan. sebodoh2 lembu pun harganya mahal. sebodoh2 org umno ni langsung xder harga xder nilai.. mcm sampah jer.. yer la.. apa nak kata .. dlm Al-Quran pun Allah ada sebut manusia ni dijadikan ada yg bodoh dungu dan ada yg pandai. klau nak kenal org bodoh tengok jer la org2 umno ni... tu la sebodoh2 manusia. wallahualam. (superman63)

Tanpa Nama berkata...

Tak hairanlah mengapa Najib memberi kenyatan spt demikian kerana Najib takut jika sidang tergempar Dun Perak dpt dilaksanakan maka akan "celaka"lah impian beliau utk menjadi PM Malaysia..ternyata Najib dah meggali lubang kubur utk dirinya sendiri akibat dari tindakannya yang x "sabar"....teringat dgn pesanan seorang lelaki tua berbangsa jawa...Hidup ini mesti sabar,sabar itu subur,x sabar masuk kubur.....Mungkinkah nasihat orgtua jawa ini akan bakal berlaku kepada Najib Tun Razak???