25 Februari 2009

Zambry nafi dapatkan khidmat Peguam Diraja dari Britain

IPOH, 23 Feb. :- Tidak sampai 24 jam berita mengenai Menteri besar Kedeta dan 6 Exco kudeta laian yang mahu mendapatkan panduan Peguam Diraja berhubung krisis perlembagaan Perak,Zambry Abdul Kadir hari ini menafikan laporan media bahawa beliau akan mendapatkan khidmat nasihat Peguam Diraja dari Britain dalam menyelesaikan krisis perlembagaan negeri itu.

Kata beliau, soal mendapatkan pandangan kedua daripada Peguam Diraja tidak timbul kerana segala-galanya diserahkan kepada peguam tempatan.

"Kita menafikan bahawa ada kita dapatkan (khidmat Peguam Diraja)... yang pentingnya pasukan peguam kita ialah daripada pasukan peguam tempatan... soal dia orang nak Peguam Diraja ke sesiapa ke, itu soal-soal yang di luar daripada lingkungan dan bidang kuasa yang saya berikan kepada mereka... dan yang pentingnya pasukan peguam itu terdiri daripada pasukan peguam yang kita lantik daripada kalangan tempatan," katanya.

Sebenarnya banyak berita yang keluar di media umum dinafikan dengan cepat oleh pemimpin UMNO. Sesudah itu biasanya itulah yang sebenarnya berlaku.

Persoalannya kata pepatah Melayu, kalau tidak ada angin masakan pokok bergoyang.

9 ulasan:

fadiga fahmi berkata...

kalau dah takut tu mcm2 dia boleh buat

TurkeyKini berkata...

Ana masih lagi percaya bahawa mereka sdg merancang, spt kita juga merancang..mereka juga merasa bimbang & takut sebagaimana kita juga merasa bimbang & takut .. Cuma bezanya kita ada harapan & pergantungan kepada Allah mereka tidak!

http://kedaionlineanda.com

Tanpa Nama berkata...

deme yg dok wat kroje haram nie mana pernh selamt..deme hdup dlm ketakutan..udah ngetor le tu..udah ada kerjaan,rampas mcm israel..kok ye pun cuba sbr..kta lwn cre gntlman..malu tman tngk cenggitu rupa politk di malysia nie..xsior aku...

Tanpa Nama berkata...

ISU MENDAPATKAN NASIHAT PEGUAM TIDAK MENJADI HAL,INI PERMAIANAN POLITIK, SIAPA YANG PANDAI STRATEGI, BERSILAT DAN TIPU HELAH AKAN MENANG, INGAT TU...........

Tanpa Nama berkata...

BN sedang merancang sesuatu pada ketika ini..jika PR tidak berhati-hati satu lagi kejutan ciptaan BN akan akan terhasil dalam masa terdekat..mungkin kita nampak bijak tetapi mereka bukanlah bodoh sangat..keep alert..

Tanpa Nama berkata...

memang la depa x bodoh, depa nie cerdik nak sapu hak rakyat buh dalam kocek depa. kalu tidak tak pegang la 50 tahun..kaki tipu nie orang memng suka percaya sebab apa... boleh tumpang sepoket....itulah masalahnya

Tanpa Nama berkata...

BAWAK DUIT CASH KE SEKALI PEGUAM2 ZAMBRY GI LONDON TU...MAHU BEGUNI2.LEPAS NI KUWAR LA KAT TV3 SUKU..BERNAMA,TV1,TV2,UTUSAN MELOYA,BERITA HAIRAN...PEGUAM DI RAJA LONDON MENGATAKAN SAH DARI SEGI PERLEMBAGAAN SULTAN LEH LUCUTKAN JAWATAN MENTERI BESAR,SPEAKER,EXCO2 & ADUN2..DAN SULTAN MEMANG MEMPUNYAI KUASA UTK MEMILIH ADUN DALAM NEGERI PERAK SESUKA HATI SULTAN...& MAHKAMAH KAT MESIA TAK LEH CABAR PERLEMBAGAAN YANG TELAH DI BUAT DI LONDON UTK NEGARA2 KOMENWEL...HEHEH..HEBAT2..

Tanpa Nama berkata...

ASAL MUASAL UNDANG2 KE PERATURAN APE PUN DICIPTA OLEH ORNG YANG BERKUASA.SO TERMA ACT KE MESTI UTK MELINDUNGI KUMPULAN YG BERKUASA TENTUNYE UTK KEKAL BERKUASA YG UNTUK BANYAK FAEDAH N KUASA BANYAK TENTU YG BERKUASA. RAKYAT PALING SIKIT ATAU KEKADANG TAK DPT APE2.MEREKA BERI SEDIKIT KAUT FAEDAH SEBANYAK MUNGKIN. CUBA TELITI FALSAFAH UNDANG2 TU. HANYA TUHAN SAJA YANG BERI TERLALU BANYAK TAK TERHITUNG KPD SELURUH MAKHLUK CIPTAANNYA TETAPI TUHAN HANYA MINTA SIKIT TERLALU SEDIKIT PADA MAKHLUK ISTIMEWA IAITU MANUSIA YG BERAKAL NI. NAK TAU APA DIA.. HANYA MANUSIA DIMINTA JGN SEKUTUKAN TUHAN DGN SEBARANG MAKHLUK TU PERTAMA. KEDUA IKUT PERATURAN TUHAN SPERTI DLM KITAB2 NYA.. TERKINI THE HOLY ALQURAN N HADIS2 SOHIH.YG NI SERATUS PERATUS UTK MANFAAT MANUSIA JUGA N SELURUH ALAM TERMASUK MAKHLUK SEKITAR MANUSIA. HABIS TUHAN / ALLAH DAPAT APE ?.TUHAN MAHU JANJI BAHAWA HANYA DIALAH SATU2 NYA TUHAN SELURUH ALAM.. SEMBAH DIA .. PUJI DIA ...TUHAN BERI KITA TERLALU BANYAK TAPI TUHAN MINTA SKIT KAN.. TAPI MANUSIA YG GILA KUASA SELALUNYA BERI SIKIT TAPI MINTA TERLALU BANYAK PADA RAKYATNYA.. KEBANYAKAN RAKYAT LAPAR TAPI YG BERKUASA KENYANG GENDUT..INGATLAH TAK SAPE PUN YG BOLEH JAMIN ESOK PAGI KITA BOLEH BERNAFAS LAGI....

Tanpa Nama berkata...

salah satu golonngan yang dapat perlindungan Tuhan / Alah di padang makhsyar / after ending world nanti ialah immam / pemerintah yang adil.. so fikir-fikirlah.. hidup manusia ni ada lima tahap.. 1- alam roh. dah lepas kita. 2.alam rahim.. dalam perut ibu.. pun dah lepas kita. 3.alam syahadah / dunia.. kita lalui sekarang.. 4.alam kubur . mungkin sebentar lagi atau esok .. lusa atau bebrapa tahun lagi. 5.alam akhirat ..yang ni lame..fasa 1. berdiri tunggu pengadilan. fasa 2. semasa pengadilan.fasa 3 menyeberang ke syurga..kalu jatuh ke neraka / hell kalu tak jatuh ke syurga / paradise .fasa 4 sama ada kekal dalam neraka atau dikeluarkan masuk syurga.. itu mesti semua manusia mesti ingat..tak siapa yang menzalimi kecuali kita / kamu sendiri.. faham tak..