26 Mac 2009

Cium keris, Terima kasih Hishamuddin

Sewaktu majlis perasmian Pemuda, ketuanya Datuk Seri Hishammuddin Hussein masih meneruskan tradisi baru tetapi kontroversinya yang mengarak dan mencium keris. Inilah lambang yang masih ada pada pemuda UMNO, keris itulah yang membunuh Bahasa Melayu.

9 ulasan:

Awanama berkata...

tak habis2 dgn keris mamak ni... nak tikam sape tu?

leaflizard berkata...

kami ada pistol hahahah!!

Dr Ahmad Muhammad Mujahid berkata...

Salam...

Itu keris adat. Apa yang nak dihairankan sangat. Sesaper pun boleh beli keris macam tu. Kat kedai cenderamata dan kraf banyak jual keris begitu.

Sikit sikit keris. Sikit sikit keris. Mental dah agaknya.

Untuk tengok gambar harian Bukit Gantang....sila lawat ker www.drahmadmuhammadmujahid.blogspot.com

Awanama berkata...

Walau pun ia hanya sekadar lambang tetapi keris adalah senjata. Kegunaannya khusus untuk membunuh manusia. Mendewa-dewakan senjata pembunuh bukan melambang kemurnian tetapi lebih kepada sikap ekstrim ke arah dendam kesumat.

saadlebaiseman berkata...

berhati-hatilah kerana UMNO adalah golongan munafik !!

Sidratul Muntaha berkata...

mlas nak layan
semuanyer perosak agama n bangsa
dah akhir zaman
yg bkn ahlinyer dilantik jdi khalifah dan ketua
yg fasiq2 ni makin belambak
munafik plak merata
susah klu mendahulukan dunia dr agama
xthulah esok ape nasib anak2 aku esok klu apra amirulnyer adalah org2 yg sebegini.
nauzubillah.

Awanama berkata...

tak abis2 abis laginya main keris

Awanama berkata...

saya ingat persidangan kali ni guna bahasa PPSMI..rupanya tidak

Awanama berkata...

nak tunjuk jantan konon