09 Mei 2009

KECOH DUN PERAK

19 ulasan:

Awanama berkata...

Satu peristiwa yang jijik, melampau dan tidak bertamaddun, amat memalukan di lakukan oleh pemerintah yang dikatakan bertaraf dunia.Inilah ciri-ciri ISLAM HADARI yang sebenarnya

diri ini berkata...

lepas ni,ak x slmat la dok kt umah sndiri....
pencroboh boleh msok n tros jd ketua...

mmg jijik..

sudah2 la be and..
igt,bkn kat perak je ade DUN..

Unknown berkata...

Yb, laporan polis hendaklah dibuat keatas 2 ADUN yang telah dikassarai oleh orang tak dikenali di dalam DUN !! ini tidak boleh diterima samasekali !!

ZAZ PHOTOGRAPHY berkata...

Memang suatu perbuatan yang amat jijik dan tak bertamadun. Polis sendiri banyak melakukan salah guna kuasa semalam. Zambry kata Adun PR menggunakan undang-undang rimba tapi yang sebenarnya Be End sendiri lagi teruk. Tunggu PRU 13, memang hancur Be End!!!!

Awanama berkata...

kurang ajar punya bn. guna cara kasar. dia yg guna cara kasar..di terbalikkan pd media..yg kononnye adun pakatan yg kasar. bn perlu hapus dari bumi perak!

Awanama berkata...

umno bn syok sendiri dgn rampasan tk bermoral..diorg tk fikir rakyat dh nk muntah dgn perangai diorg..guna jentera kerajaan utk pastikan diorg berkuasa..Allah Maha Adil..mari kita berdoa agar umno bn lenyap dr muka bumi..

Awanama berkata...

orang nak mati biasa berkelakuan lain daripada biasa (buang tebiat)...kelaku2 ubn dalam dewan tu buang tebiat nak mampuih la tu...hangpa tengoklah nanti masa pru13...kita siapkan kubur2 untuk depa semua...MAMPUIH UBN

MM berkata...

Emmmm...Polis terima report aje le! Tindakan? Sory la POLIS kan komponen BN!

Awanama berkata...

geram..marah..sakit hati..kecewa..itu la perasaan bila tengok video ni..UMNO BN memang celaka

Unknown berkata...

Tak ubah macam kelas Tadika.
Berbanggalah wahai orang Perak.
Bukan mudah nak jadi juara Dalam dunia inilah kehebatan bangsa yang nak kata melayu bukan mamak tongkang pun bukan.
Entah-entah keturunan lanun Somalia yang hanyut kat kepulauan Malaysia.

Cikguku Sayang.. berkata...

sedih betul, bila tengok video ni...tak bertamadun langsung...kenapa lah pemerintah bertaraf MAFIA yang dipilih????Senang lenang di dunia merampas...ALLAH maha adil....dunia kau berkuasa, ingat selepas dunia ada alam lain lagi....

-thethinker- berkata...

dlm peristiwa 7 May , saya berpendapat ADUN-ADUN PR masih belum 100% mempertahankan institusi DUN / speaker , jika tidak , dah tentu ada yg mengalir darah , berluka . Patutnya biar luka dibadan berlaku biar darah mengalir , biar lebam dimata agar semua itu menjadi bukti keganasan Ameno keris karat. Takkan tak boleh nak bergasak sekasar-kasarnya sampai ada luka. Sakit dibadan tuu kejap jee , sakit kat hati rakyat akan berkekalan sampai PRU-13. Rugi.. rugi , peluang sudah ada, kita terlepas lagi ( lagi .. bukan dah sekali dua dah , dah berkali kali dah .. )

Dipihak Ameno keris karat pulak .. memang depa akal pendek ,setaraf kerbau kaki pendek...
nasib baik , aku kat pihak Pakatan Rakyat , kalu aku jadi Ameno keris karat ( hiss mintak disimpangkan malaikat 44 .. ) habislaa hangpa ..
bayangkan kalu depa hantar usul tukar speaker + bubar DUN sekali , hehehehhe , pastu usul tu diterima , tapi time usul bubar DUN , depa buat donno , kang haru , speaker tertukar ikut undang-undang , tapi DUN tetap kekal..
nasib baik.. nasib baik...

Dimana UMNO berkuasa , disitu melayu menderita

Prof. Era Pasca berkata...

kalau ade kayu baseball dalam tu... pastu aku pun ade... mmg aku ketok kepala mamak dulu

Awanama berkata...

Assalamualaikum YB. Salah seorang ADUN BN (Wan Khair-il Anuar) yang beraksi di dalam video ini adalah sahabat lama saya. Izinkan saya sampaikan mesej berikut kepadanya:

"Salam Wan. This is Ku Yam, your old friend from way back when in Bukit Chandan, Kuala Kangsar. I'm writing this message to let you know how utterly disappointed and ashamed I am to live to see what my old friend had turned out to be. Nothing less than a brute and a bully! Remember what I told you what I thought/think of Zambry when I met you at Casuarina Hotel? Well, I think the same of you too now! Although you joining UMNO didn't seem to me to be the wisest decision, I had hoped there was still some semblance of decency lurking in your able body and mind. But after witnessing your antics in the Chambers, my hope was shattered to smitherens! I was devastated. Oh no! My dear old friend is together with the 'goons' (pardon my French!). You and BN may smirk, rejoice and think that you have won the day, but don't stupidly think even for 1 minute, that you lot have won the rakyat (growing in number even as I write this), me included. So wipe that smirk off your face. Ah, perhaps you couldnt care less what the rakyat think of you (by the looks of it), but I hope you would care enough when I tell you that you have lost all respect an old friend had for you for stooping this low. Sadly, it is NO longer an honour knowing you, 'YB' Dato Wan Khair-il Anuar."

Awanama berkata...

YG PASTI SAYA SELAKU PENYOKONG PAKATAN RAKYAT MENGUCAPKAN SYABAS DAN RASA KAGUM SAYA KEPADA YB2 PR YG MEMPERTAHANKAN DEMOKRASI YG SEBENARNYA. ANDA SEMUA ADALAH PEJUANG SEJATI BUKANNYA BACUL DAN DAYUS SEPERTI BN.

ayie berkata...

yb..sy sbagai penyokong pakatan rakyat sudah hlg sabar ngan bn celaka nie..sy n rakyat perak sanggup turun buat ape saja demi memastikan hak rakyat dikembalikan..

Awanama berkata...

Saya sudah lupa nama satu peperangan yang Rasulullah Muhammad s.a.w. juga turut terlibat. Baginda memberi arahahan diantaranya sesiapa masuk dalam masjid selamat; sesiapa yang masuk dalam rumah Hendon juga selamat (masa tu Hendon belum islam lagi. Keadaan masa kini polis yang diakui menganut islam tu telah menodai masjid dengan berkasut mengejar penunjuk perasaan(bukan perusuh tau). Yang terkini dewan(DUN Perak) yang mulia didalamnya dihuni oleh orang-orang yang baik berjasa dan berhemah penggubal dasar telah dinodai oleh mereka yang tamak dan anggota keselamatan yang diakhir ini orang ramai tidak selamat berhubung dengan mereka. Yang Dipertua dewan selaku teraju utama telah diheret seperti anjing dan dikurung seperti hamba telah diperlakukan sedemikian berhadapan Y.T.M Pemangku Sultan Perak.

Saudara-saudara yang budiman dan berfikiran waras; renung dan bermuhasabahlah apakah Kudeta Zamri dan keturunannya berhajat di Negeri Perak ini. Tembelang dan kerakusannya tidak dapat ditutup dan kabur lagi kerana telah berlaku di hadapan TUAN KU!

Awanama berkata...

MINTA CD KAN VIDEO INI. BN SEBELUM NI MENANG DGN CARA YANG KOTOR TANPA DISEDARI OLEH RAKYAT. OLEH KERANA 'BANGKAI' DAH TERBAU, AKHIRNYA BN MENUNJUKKAN BANGKAI YANG SEBENAR.
ANYWAY, KEBENARAN ADALAH KEBENARAN.

Awanama berkata...

raja nazrin, maaflah.. dah terbukti raja kat Malaysia ni boneka. tak payah lah nak dinafikan lagi