30 Julai 2009

Gadis Iran kini lebih terbuka.

Email Oleh : roslan mohd

















14 ulasan:

Awanama berkata...

Bukan di Iran sahaja, malah di kebanyakan negara Timur Tengah. Aurat tidak dijaga dgn baik. Pemakaian abaya hanya sebagai satu tradisi dan sebagai satu peraturan...Dimana silapnya ? Amat sukar bagi pemastautin di Timur tengah untuk memberikan pendidikan agama kepada anak-anak.

Syawal Ipoh berkata...

gambar yang macam dibuat-buat ....

Awanama berkata...

dah tentu gadis ini semua ahli Puteri umno Iran

Awanama berkata...

pisang setandang ade yang buruk sebiji...dimana2 negara ade kejahatan...

tidak boleh diukur dengan dua-tiga keping gambar je...

Awanama berkata...

Teringat sewaktu ana bertugas di tehran sekitar tahun 2007 dulu....
setiap bulan kami akan ke dubai untuk meeting.
Apa yang ana nak ceritakan setiap kali mereka masuk dalam perut pesawat.. belum lagi berlepas sudah tukar dari cadur kepada g-string...

Awanama berkata...

jangan tergejut,pemakaian tudung ala puteri umno(menampakan jambul)ini adalah penomena biasa di tehran. Pemahaman tentang Islam dan amalan amat kurang disana, mungkin penguatkuasaan lebih di tekankan dari pentarbiahan... pemerhatian sendiri semasa bekerja lebih 6 bln di sana.

Awanama berkata...

di Iran, bukan semua beragama islam. mungkin didalam pic ini non muslim. wallah waalam.


dol

Awanama berkata...

kat malaysia pun berlambak.....pakai tudung tanpa penghayatan....dan juga bertudung tak ikut syariat....masih terbuka dan terdedah tempat yg perlu dilabuhkan tudung...

atok berkata...

mane2 same aje...xkire kt irn @ negara timur tgh...hatta mesia pun...kalu al-quran dan as-sunnah x dipakai cmtu la jadinye

Kekacang berkata...

Masalah aurat, akhlak adalah untuk semua bangsa. Al Quran diturunkan kepada semua manusia tanpa mengira bangsa. Sudah pastilah masalahnya juga sama. Iran pun tidak terkecuali kerana umat Islam diasak dari pelbagai sudut. Kepatuhan kepada Islam bermula dari dalam rumah.
http://kekacang.blogspot.com/

Awanama berkata...

eemmm adakah Iran menggunakan sunnah.?!

Jebat Musibat berkata...

sebenarnya kat malaysia lagi teruk.
bukankah semuanya lebih dari gambar2 diatas?

Awanama berkata...

Kesian wanita Iran yang dijadikan pelacur berlesen iaitu kawin mut'ah yang menjadikan masyarakat lebih haru biru. Umur 10 tahun sudah kawin mut'ah. Tapi Imam Khomini dan kawin mut'ah dengan budak umur 4 tahun - sampai budak tu menangis menjerit. Ini gila punya Imam. Hang pa baca KENAPA AKU MENINGGALKAN SYIAH karangan Syeikh Allamah Dr Husain Al Musawi.

Gadis Iran berkata...

"Hari Gadis" di Iran adakah ianya layak untuk gadis yang bebas?