10 September 2009

Doa dah di baca, bila nak jadi imam dan berceramah ?

Al kisah di Perak sekarang ini MB kudeta dari UBN berkumadang dengan rakaman bacaan doa buka puasa setiap hari di Radio . Satu tindakan yang berani dan baik tapi yang nampak sangat double standard dari pihak berkenaan yang tidak membenarkan MB Pakatan Rakyat semasa tempoh Pakatan Rakyat masih berkuasa di Perak.

Bagi yang kurang arif dalam isu ini mungkin akan tertawan @ tertipu, namun bagi saya dalam parti PAS kalau kira dalam soal baca doa buka puasa ianya berada di tahap Pusat Asuhan Tunas Islam atau lebih dikenali dengan PASTI.

Apapun tahniah kepada sipembaca doa, manalah tahu dengan itu reti juga pengikut UBN baca doa kerap sikit termasuk doakan sama dibubarkan DUN. Bukan Apa bila PR berkuasa kembali boleh dengar kami ceramah dalam radio pula.

Hari ini sipembaca doa akan berada di Parit Buntar berbuka puasa, harap-harap bolehlah ditolak jadi imam dan bagi tazkirah. Atau tunggu sampai besok untuk baca khutbah Jumaat.

10 ulasan:

ZAMRI kecik's berkata...

la...
si mamak pedukang tu memang pun tahap kanak2 asuhan...

ZAMRI kecik's berkata...

dasar mamak pedukang!!!!

anakjatiperak berkata...

anak sedara aku 5 tahun belajar kat pra pun bukan setakat doa buka puasa,tapi boleh baca doa lepas smbahyang.

Alim ni bukan boleh buat2, Dato Seri Z. Tak payah lah nak buat benda yang umno tak berapa seronok nak buat.

Awanama berkata...

salam.baca baca jgk..tp kena teliti salah betulny..kang doa jadi maki blk pd kita...kpd rakyat perak jgn amiennnn time zambri baca ye..coz dia baca salah..yg pendek di panjangkn..cube anda halusi n dgr elok2...

Awanama berkata...

rasanyer doa yg dibacakan tu salah... cuba dengar betul dhomairnya. AFTARTU sepatutnya AFTARNA

Awanama berkata...

Bila nak bubar DUN, Akhbar Sinar hari ni, MB Kedah akan bubar DUN jika ramai jadi calon bebas, Beranikah najib bubar parlimen, buat pilihanraya umum semula.....

Awanama berkata...

rasanyer doa yg dibacakan tu salah... cuba dengar betul dhomairnya. AFTARTU sepatutnya AFTARNA

# AFTARTU; UNTUK BERBUKA SEORANG
# AFTARNA; UNTUK BERBUKA RAMAI-RAMAI

Awanama berkata...

baca pon salah.. nanti aku suruh anak jiran aku ajar.. dak pun hantar mamak tu pi PASTI..

mat perak berkata...

buat kerja biar org nampak....baru syok sendiri

Awanama berkata...

Anak saya 4 Tahun baca doa makan sebiji2 clear... takkan standard MB baca doa bbuka aje... Rasanye dia tak rujuk ke Mufti sebelum rakam bacaan doa tu, tu yang doa utk sorang aje... anywhere.. lepas nie kalau ada apa2 aktivity kat perak.. pakat suruh pengerusi majlis jemput MB baca doa lak...