10 Oktober 2009

Gempa Bumi Lemah Di Bukit Tinggi

TERKINI : Sebanyak lapan gegaran lemah dikesan dan dilaporkan dirasai berlaku oleh penduduk tempatan di sekitar daerah Bukit Tinggi, Pahang, dari 4.45 pagi hingga 12.05tengah hari Khamis.

Bagaimanapun, sehingga 12 tengah malam tadi, tiada lagi gegaran dikesan di daerah itu, demikian menurut kenyataan Jabatan Metereologi Malaysia di sini , Jumaat.

Jabatan itu berkata ia akan sentiasa memantau perkembangan gempa bumi di rantau negara ini dan akan memaklumkan keadaan terkini.

4 ulasan:

Budak pencen berkata...

Para pemimpin dan ulama2 Indonesia disaran supaya mengadakan solat hajat disetiap mesjid
dan surau seluruh Indonesia,minta dijauhi bala
yang datang bertubi2.Katanya ada 200 juta umat
Islam disana,kalau separoh atau 100 juta memohon mungkin Allah akan restu permohonan itu.Ini tidak hari2 nak berperang,berdemotrasi
nak tunjuk aku patriotik kepada negara.Ini bukan zaman SiPitong dah.Dengar kabar C130 kapalterbang Malaysia yang bawa bantuan kemanusiaan pun dilontar batu.Ini lah contoh manusia yang berfikir menggunakan kepala dibawah dan tidak menggunakan kepala Atas.Insaf lah we nak berperang dengan Malaysia pun cuba fikir yang sedang mencari makan disini yg berjumlah 2 - 3 juta tu!

Guru Tajwid berkata...

Kita sepatutnya mengambil iktibar dari sebarang kejadian gempa yang berlaku.

Ini menandakan yang dunia ni sudahterlalu hampir sangat dengan kehancurannya.Tingkatkan tahap ketaqwaan kita kepada Allah.

Awanama berkata...

rasanya mereka ini dah melampau ...kalau bantuan itu dari Malaysia samada ubat mahupun bantuan malaysia...ditolak...jadi balik malaysia sajala...ramai lagi rakyat malaysia yang perlu ditolong...dah orang tak sudi terima..maka tak perlulah terhegeh nak tolong...

kita sendiri pun bila ditimpa bala nanti bimbang jiran pun tak nak tolong..jadi baik kita bersiap sedia aje di Malaysia ni...

tingkatkan amal dan takwa...semoga Allah jauhkan Malaysia dari itu semua.

Awanama berkata...

Di Indonesia, masih ramai golongan yang tak mampu menggunakan akal. Mudah dibeli dengan wang ringgit. Konon - konon nak Ganyang Malaysia, sedangkan negara sendiri masih banyak masalah dalaman yang tak dapat diselesaikan.
Kekadang aku terfikir, Mungkinkah Slogan GANYANG MALAYSIA datang dari Malaysia sendiri?