08 Februari 2011

Peniaga raih RM20,000 sehari

05 Rabiul Awal 1432 H.

KUALA TERENGGANU - Cuti Tahun Baru Cina yang bermula Khamis lepas memberi durian runtuh kepada peniaga keropok keping dan keropok lekor di negeri ini.

Pengerusi Persatuan Keropok Losong Kuala Terengganu, Abu Bakar Yusof berkata, sepanjang cuti itu, peniaga berjaya meraih pendapatan sehingga RM20,000 sehari berbanding RM3,000 pada hari biasa.

“Itu bagi peniaga besar, manakala bagi peniaga kecil pula mereka menjual antara RM2,000 hingga RM3,000 sehari berbanding RM300 sahaja pada hari biasa,” katanya.

Abu Bakar berkata, sejak Khamis lalu, orang ramai terutama pengunjung luar yang datang bercuti di negeri ini tidak putus-putus mengunjungi gerai keropok di Kampung Losong menyebabkan jalan di kawasan itu menjadi sesak dengan kenderaan.

Malah, pembeli juga terpaksa beratur panjang semata-mata untuk mendapatkan keropok bagi dijadikan buah tangan.

Sementara itu, seorang peminat keropok, Maamor Junus, 54, dari Setiawan Perak, berkata, ini pertama kali dia datang membeli keropok di Kampung Losong setelah mendapat tahu daripada rakannya, keropok di kawasan itu amat popular.

Katanya dia terpaksa berbaris dan menunggu kira-kira satu jam sebelum dapat membeli keropok lekor untuk memenuhi pesanan adiknya.

Sinar Harian/-

Tiada ulasan: