10 Februari 2011

Rayuan Derma Idham Care (IDCARE)

7 Rabiul Awal 1432H.

Saya merayu kepada semua pengunjung Blog Cina Islam untuk menyumbang ZAKAT/DERMA ke dalam NGO Idham Care (IDCARE) untuk menampung perbelanjaan kegiatan kebajikan dan kemasyarakat.

Dengan penubuhan IDCARE maka akaun Tabuan Amal DUN Titi Serong yang menjadi tabung untuk menyalurkan sumbangan pelbagai pihak sebelum ini , adalah dalam proses di non aktifkan.

Insya Allah kami akan mengagihkan semua sumbangan tersebut untuk membiayaan kegiataan bagi memenuhi hasrat penubuhan Idham Care seperti berikut :-

1. Menyatukan semua golongan masyarakat .
2. Menganjurkan sebarang aktiviti bagi faedah masyarakat khususnya berkaitan dengan peningkatan taraf hidup, pendidikan, kemahiran dan integriti/jatidiri.
3. Memperbaiki rohani dan jasmani serta meninggikan akhlak dan iktisad masyarakat.
4. Memperbaiki semangat persahabatan dan persefahaman seluruh masyarakat.
5. Menggalakkan masyarakat bertanggungjawab didalam hal ehwal tatarakyat dan kemasyarakatan dengan mengambil peranan yang berguna dalam masyarakat.
6. Mengambil bahagian dalam aktiviti aktiviti pembangunan dan kebajikan yang akan memberi faedah kepada seluruh masyarakat.
7. Menanam semangat kasih sayang dan taat setia kepada Negara.
8. Menganjurkan kerjasama dengan badan-badan NGO sama ada diperingkat daerah, negeri dan peringkat nasional dalam usaha mencapai tujuan-tujuan di atas.

Antara kegiatan yang kami rasakan memerlukan bantuan segera adalah seperti berikut dan ianya dapat direalisasikan dengan sumbangan yang disalurkan oleh pelbagai pihak.

1. Bantuan kepada anak yatim dan ibu tunggal
2. Bantuan mangsa bencana seperti kebakaran, ribut dan banjir.
3. Lawatan kepada warga terlantar, fakir miskin, sakit dan sebagainya
4. Bantuan peralatan sukan dan yang berkaitan untuk remaja.
5. Bantuan untuk megadakan perayaan hari besar Islam seperti ceramah dan sebagainya.
6. Segala kegiatan yang difikirkan bersesuai dengan keadaan semasa bagi membantu pelbagai pihak dengan program yang bersesuaian.

Salurkan sumbangan ikhlas tersebut ke Akaun berikut :

Nama Akaun : IDHAM CARE
Nama bank : Maybank
No. Akaun : 558417102650.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

subhanallah!!

Unknown berkata...

Tiadakah akaun asing untuk wakaf KPDA?