21 Disember 2011

Umno bukan lagi berjuang untuk rakyat

25 Muharram 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR, 21 Dis: Pemuda PAS Selangor berasa lucu dengan tindakan ‘kebudak-budakan’ dan tidak bertamadun puak-puak Umno dan rakan sekutu mereka seperti Perkasa, GPMS, Majlis Belia dan lain-lain yang berterusan mengecam dan mengancam Adam Adli kerana menurunkan bendera bergambar Najib baru-baru ini.

Ketuanya, Hasbullah Mohd Ridzwan berkata, Umno kini sudah kehilangan arah perjuangan yang sebenar sehingga terlalu memuliakan pemimpin mereka sehingga ke tahap yang tidak sepatutnya.

“Adakah tindakan meminta permohonan maaf Adam Adli lebih diutamakan atau penipuan dan kezaliman Umno terhadap rakyat yang perlu dihentikan?

“Apakah tindakan Adam Adli menurunkan gambar Najib terlalu ekstrem sehingga boleh merosakkan aqidah orang-orang Umno?” soalnya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.

Katanya, pihaknya merasakan Umno kini semakin pelik dan perjuangan parti itu hanya untuk mempertahankan individu tertentu sahaja dan bukan untuk rakyat jelata.

Jelaslah, ujarnya Umno dan Barisan Nasional kini sudah tidak boleh diharapkan untuk menjaga agama, bangsa dan negara ini apabila rakyat di semua peringkat semakin menolak pendekatan politik dan dasar perjuangan mereka.

Pemuda PAS negeri, ujar beliau mengucapkan tahniah kepada mahasiswa dan mahasiswi yang telah bangkit menuntut penghapusan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) serta mempertahankan hak mereka.

Pihaknya juga, kata beliau berharap pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan mengambil tindakan tegas terhadap Umno dan rakan sekutu mereka yang terus-terusan memberi tekanan dan ancaman secara terbuka kepada Adam Adli dan para mahasiswa.

“Adakah mereka ini ‘kebal’ daripada undang-undang Malaysia sehingga boleh menumbuk dan memberi ancaman kepada orang lain secara terbuka?” soalnya.

Harakah Daily

Tiada ulasan: