11 Januari 2012

Hantar notis saman

17 Safar 1433H. [MOD] -

IPOH – Bukan omong kosong, malah Pemuda Pas Negeri menunaikan janji untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Naib Ketua Pemuda Umno Negeri, Mohamad Annuar Ariffin dengan menghantar notis tuntutan ganti rugi berjumlah RM600,000.

Pemuda Pas Negeri turut menamakan Pergerakan Pemuda Umno Negeri sebagai pihak kedua.

Rombongan 20 Unit Amal Pas itu diketuai oleh Peguam dan Pengarah Undang-Undang Pemuda Pas Negeri, Mohammed Zamri Ibrahim dan turut mengiringi bersama adalah Penolong Setiausaha Pemuda Pas Negeri, Safarizal Saleh; Exco Pemuda Pas Negeri, Mohd Hakimi Syah Alani; Zairul Azrun Zainal Abidin dan Pengarah Jabatan Amal Negeri, Arif Sha’arani.

Dalam notis berkenaan, Mohamad Anuar telah membuat kenyataan tidak benar mendakwa Unit Amal Pas sebagai dalang demonstrasi di Universiti Pendidikan Sultan Idris (Upsi) dan disusuli tuntutan permohonan maaf dari beliau.

Tindakan itu telah mencemar nama baik dan menjejaskan reputasi anak guamnya (Pemuda Pas Negeri) dan menggambarkan Unit Amal Pas menggalakkan serta menyokong demonstrasi diadakan.

Mohamad Anuar dan Pemuda Umno Negeri diberi tempoh tujuh hari bermula semalam, untuk menjelaskan tuntutan berkenaan berserta kos notis sebanyak RM200.

Sekiranya gagal menjelaskan tuntutan RM600,200 itu, pihak berkenaan akan mengambil tindakan dengan memfailkan saman di Mahkamah Tinggi setelah tamat tempoh yang diberikan.

Notis Tuntutan Ganti rugi itu diterima oleh Pegawai Media Pemuda Umno Negeri, Syed Afzarizal Syed Salim di perkarangan Bangunan Umno Negeri di sini, semalam.

Sinar Harian

Tiada ulasan: