04 Januari 2012

Ikan ‘Molly’ jadi tumpuan

10 Safar 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU - Pameran dan Pertandingan Ikan Hiasan anjuran Perbadanan Muzium Negeri Kelan­tan (Muzium Kelantan) melalui per­tandingan teka bilangan ikan ‘Molly’ menarik ramai pengunjungnya.

Pengarah Muzium Kelantan, Abdul Rahman Abdullah berkata, selain tertarik melihat ikan hiasan jenis Betta Halfmoon dan Plakat Halfmoon, pengunjung juga turut menyertai peraduan meneka bilangan ikan ‘Molly’.

“Bagi menyeronokkan peraduan ini, terdapat ikan jenis lain diletakkan pada satu akuarium dan mereka yang mengenali ikan ‘Molly’ berwarna oren membuat tekaan.

“Peserta yang meneka bilangan yang tepat atau hampir tepat dijadi­kan pemenang dan pihak kami menerima sambutan menggalakkan daripada penyertaan pertandingan ini,” katanya kepada Sinar Harian, di sini.

Beliau berkata, peserta bertuah memenangi hadiah berupa basikal fixie, hamper dan barangan elektrik sebagai menghargai penyertaan mereka.

“Aktiviti seumpama ini mampu menghiburkan pengunjung dan pe­minat ikan, malahan boleh dikatakan setiap hari selama seminggu pameran ikan hiasan berlangsung, mereka pasti tidak ketinggalan melihat akuarium teka ikan ‘Molly’,” katanya.

Katanya, setelah pameran dan pertandingan ikan hiasan berkenaan tamat pada Sabtu lalu, jika terdapat permintaan, pihaknya akan me­ngadakan pameran ikan hiasan pada masa yang lain terutama bagi program menarik pelancong sempena Tahun Melawat Kelantan (TMK).

Sinar Harian

Tiada ulasan: