02 Mei 2012

Pekerja pelabuhan maut dirempuh dalam perjalanan ke tempat kerja

10 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

KLANG SELATAN - Seorang pekerja pelabuhan yang bakal menimang anak kedua tidak sempat menatap wajah cahayamatanya itu selepas maut apabila motosikal ditunggangnya dilanggar sebuah kenderaan di Kilometer (km) 18.3, Lebuhraya Kuala Lumpur-Shah Alam (Kesas), di sini semalam.

Kemalangan kira-kira jam 6.20 pagi itu menyebabkan mangsa, Mustakim Kamarul Zaman, 29, yang dalam perjalanan ke tempat kerja maut di lokasi kejadian.

Mangsa yang beralamat di Kampung Johan Setia merupakan bapa kepada seorang anak dan kini sedang menunggu kelahiran anak keduanya apabila isterinya dikatakan sedang hamil.

Ketua Trafik merangkap Ketua Bahagian Ketenteraman Awam Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan, Deputi Superintenden Rosly Abd Rahman berkata, kejadian berlaku apabila motosikal mangsa dirempuh sebuah kenderaan yang dipandu seorang kakitangan pejabat Pos berusia 43 tahun.

Menurutnya, ketika itu, mangsa keluar ke susur Johan Setia menghala Lebuhraya Kesas untuk menuju ke Pelabuhan Barat.

“Siasatan polis mendapati pemandu kenderaan terbabit gagal mengawal kenderaannya, dipercayai mengantuk lalu melanggar pengadang jalan sebelum merempuh motosikal mangsa yang kebetulan melalui jalan sama.

“Pemandu kenderaan itu dalam perjalanan pulang ke kediamannya di Pendamar selepas selesai bertugas di sebuah pejabat Pos di Shah Alam,” katanya.

Menurutnya, akibat kesan rempuhan kuat, mangsa dan motosikalnya tercampak ke jalan raya, menyebabkan mangsa parah dan meninggal dunia.

“Mayat mangsa dibawa ke Bilik Mayat, Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) untuk bedah siasat,” katanya kepada Sinar Harian.

Beliau berkata, kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) APJ 1987.

Sinar Harian

Tiada ulasan: