09 Oktober 2012

Mengapa PM tidak hadir Sidang Rio+20 di Brazil?

23 Zulkaedah 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri diminta menyatakan mengapa beliau tidak menghadiri Sidang Kemuncak Bumi (Rio+20) yang diadakan di Rio de Janeiro, Brazil, pada 20 hingga 22 Jun 2012 yang lalu.
Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, sedangkan sepatutnya Malaysia diwakili oleh Perdana Menteri atau Timbalan Perdana Menteri sebagaimana dua sidang Kemuncak Bumi pada tahun 1992 dan tahun 2002 sebelum ini.

Beliau selaku Ahli Parlimen Marang mengemukakan pertanyaan bagi jawab lisan itu pada persidangan Dewan Rakyat yang bermula jam 10.00 pagi ini.

Selain beliau, Ahli Parlimen Baling, Datuk Taib Azamudden Md Taib minta Menteri Kerja Raya menyatakan Projek TEKIH terutama pakej B dengan segmen C dan D dari Pedu ke Sungai Chapar dan Sungai Sok ke Weng Baling, apakah tempoh 18 bulan yang dijanjikan Kementerian benar-benar dapat dilaksanakan.

Mohd Firdaus Jaafar (PAS-Jerai) pula minta Menteri Dalam Negeri menyatakan sejauh mana keberkesanan tindakan Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) dalam mengawal penyalahgunaan dadah di Malaysia.
 harakahdaily/-

Tiada ulasan: