10 Disember 2012

Ceramah PKR 4 Dis tidak fitnah kerajaan

26 Muharram 1433H. [MOD] -

Ceramah PKR 4 Dis tidak fitnah kerajaan
Amirudin (dua kanan) bersama JKKK Kampung Gombak Utara, Ahli Majlis pada sidang media yang diadakan semalam.
 
PETALING JAYA -  Pakatan Rakyat (PR) menafikan Ceramah Jelajah Merdeka Rakyat yang dianjurkan di Kampung Gombak Utara Batu 8, Gombak dekat sini  pada 4 Disember bertujuan untuk memfitnah Kerajaan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Caves Amirudin Shari berkata, ceramah anjuran Kerajaan Negeri itu bertujuan memberikan penerangan tentang program dan usaha yang telah dijalankan untuk membantu rakyat di negeri ini.

Menurutnya, PKR  kesal dengan tuduhan yang dilemparkan oleh Ketua Pemuda Umno Gombak, Datuk Megat Zulkarnain Omar Din kononnya ceramah itu berunsurkan pembohongan dan menanam kebencian kepada pemimpin negara.

“Salah ke kalau program ini menerangkan tentang apa yang Kerajaan Negeri buat terutama melibatkan program Merakyatkan Ekonomi Negeri Selangor (MES) serta isu semasa  pada masa yang sama kita turut membuka kaunter semakan daftar pengundi  apatah lagi  kehadiran Penasihat Ekonomi Negeri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dialu-alukan rakyat di Gombak.

“Tentang hutang negara, belanjawan negeri Selangor, tanah yang dirampas oleh Umno, kelulusan Masjid Zakaria lebih RM 10 juta bukan cerita bohong atau fitnah. Jadi rakyat kena tahu sebab itu program tersebut diadakan," katanya pada sidang media yang diadakan di Pejabat PKR, di sini, semalam.

Amirudin berkata, adalah tidak logik jika tuduhan kononnya provokasi dimulakan oleh penyokong PR sedangkan wujud insiden meja milik peniaga diterbalikkan

"Mereka (Pemuda Umno) beri alasan ketika itu mereka sedang buat taklimat pilihan raya, takkan guna pembesar suara, pegang banting tepi jalan, ini alasan tidak masuk akal.

“Disebabkan masalah yang berlaku kaunter semakan daftar pengundi, khemah juga rosak akibat balingan batu dan kelapa, usaha kami beri penerangan kepada rakyat gagal,” katanya.

Katanya, penganjur merancang untuk mengadakan sekali lagi ceramah di lokasi yang sama pada 19 Disember nanti dan ia akan dibuat dengan jaminan pihak berkuasa bagi memberi penjelasan kepada semua tentang insiden yang berlaku.

sinar/-

Tiada ulasan: