04 April 2013

PRU13: Berjuang bebaskan perhambaan sesama manusia

23 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


KUALA LUMPUR: Gerak kerja dari semalam hingga ke hari Pilihan raya Umum Ke-13 (PRU13) akan akan menentukan hala tuju negara kita, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

"Mulai semalam, semboyan sudah berbunyi. Kita berada pada tahap 'our last mile' atau sebatu yang terakhir dari ribuan batu yang diharungi dalam perjuangan menghapuskan 'musuh' negara ini.

"'Last mile' yang akan menentukan hala tuju negara kita," katanya.

Menurut Mahfuz, sejak dari Pilihan Raya Umum Ke-12 sehingga hari ini rakyat berjuang habis-habisan untuk menjatuhkan Umno Barisan Nasional (BN).

"Kita berjuang untuk mengembalikan kemerdekaan sejati buat tanah air tercinta ini. Kita berjuang utk mengembalikan keadilan hakiki kepada kita rakyat negara ini.

“Kita berjuang, katanya, agar kita dan tanah air ini dapat ditadbir dengan matlamat menjadikan rakyat dan negara ini bebas dari kongkongan pemerintah yang zalim dan rakus, bebas dari penghinaan, bebas dari ketakutan supaya hasil negara dapat dikecapi oleh semua golongan masyarakat,” ujarnya.


Ahli Parlimen Pokok Sena itu dalam sistem mesej singkat (sms) menegaskan, perjuangan adalah untuk membebaskan manusia daripada perhambaan kepada sesama manusia.

"Ayuh semua! Asal bukan Umno!" tegas beliau lagi.

HARAKAHDAILY/-

Tiada ulasan: