20 Mac 2009

Perhimpunan PKR di Taiping malam ini tiada permit - Polis

IPOH: Polis mengingatkan orang ramai supaya tidak menghadiri atau menyertai satu perhimpunan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Simpang, Taiping, 95 km dari sini, malam ini kerana tidak mendapat permit.

Ketua Polis Daerah Taiping ACP Raja Musa Raja Razak berkata perhimpunan di tempat itu tidak sesuai kerana ia berhampiran dengan jalan utama dan boleh menjejaskan lalulintas dan keselamatan orang ramai.

"Polis akan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang mengadakan ataupun menyertai perhimpunan itu," katanya ketika dihubungi hari ini.

Raja Musa berkata bagi mengelak sebarang kejadian, anggota polis akan ditempatkan di kawasan itu.

Sebelum ini satu ceramah pelancaran gerakkerja pilihanraya Parlimen Bukit Gantang yang dihadiri oleh Musyidul Am Pas dan Presiden PAS diadakan pada 8 Mac mendapat kerjasama yang baik dari pihak keselamatan dan tidak menimbulkan sebarang masalah.

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bingong punya poliss

yong ibu chem berkata...

sudah lah polis... khir toyo berhimpun rumah karpal sigh xde pun tindakan tegas... so shame

Tanpa Nama berkata...

salam..
sy memerlukan pertolongan sahabat2 utk mengundi sy di contest ni..
sahabat2 yg ada kelpgn masa blh la klik kt cni utk vote sy..
http://www.milo.com.my/fuze/VIEWENTRY.htm?galID=3582

Tanpa Nama berkata...

Ketua Polis Daerah Taiping ACP Raja Musa Raja Razak berkata perhimpunan di tempat itu tidak sesuai kerana ia berhampiran dengan jalan utama dan boleh menjejaskan lalulintas dan keselamatan orang ramai. <----- Kenapa? polis x mampu ke nak bantu kawal lalu lintas? Selama ni , semua huru hara semasa perhimpunan PKR adalah setelah diganggu polis. Cubu buat tanpa polis kawalpun , boleh aman la.. Inilah contoh situasi polis yang di'anjing'kan oleh pihak BN

Unknown berkata...

Salam.Progr.tukar ke B.Chempedak,datang ramai2 kesana.

Tanpa Nama berkata...

Drs,Dgn suasana dalaman UMNO ,PR wajar berhati hati.Mengambilkira peristiwa "serangan" ke Masjid Negara diatas isu PPSMI,amaran polis ini akan menjustifikasikan segala tindakan mereka malam nanti.Utk itu pengunjung wajar mengambil beberapa "precautions" spt memakai baju hujan.goggle.tuala lembab dan ibu garam(utk dikembam dlm mulut) tika terkena gas pemedih mata.Harap para bloggers dpt merakam setiap tindak tanduk ancaman PDRM utk disiarluaskan bukan sahaja pengundi Bkt Gantang malah seluruh rakyat Malaysia.InsyaALlah kami di ibukota ini akan mendirikan solat hajat dan berdoa agar yg dtg ke majlis ceramah terselamat dan terpelihara dr segala malapetaka.Semarak salam buat semua. Nona Ratana Chulaborn.

Tanpa Nama berkata...

PR tak nak cari pasal dengan polis, tp polis selalu cari pasal dengan PR... Polis jgn bimbang Unit Amal lg pandai menjaga ketenteraman awam dan lalu lintas dari fru dan polis trafik... polis je tak nak akui kebenaran ni.. org lebih menghormati Unit Amal dari pihak polis.. kalau polis tak nak bg permit kita nak kata ape... kite mintak tempat lain pulak lah...

Tanpa Nama berkata...

tentera merah pas boleh bantu laaa....ape da polis cap ayam ni

Tanpa Nama berkata...

x abis2 nk nyusahkn idup org...alasan yg memalukan...polis ingat kuasa depa ni bleh bwk ke mati kot...di duia depa blasah org mati nt trbenam dibelasah dek malaikat...terima la hg wahai raja musa woi...

Tanpa Nama berkata...

sebagai bekas anggota polis dan kini merupakan ahli pas, ana berharap pada sahabat2 semua jangan kita menuduh macam-macam pada anggota polis, mereka juga ramai yang menyokong kita tapi nak buat cam mana dah arahan terpaksalah mengikut..bilamana sabahat maki-maki polis ana juga terrasa pedih... jangan maki acp raja musa beliau merupakan seorang pegawai polis yang cukup baik.alasan beliau memang ada kebenarannya.