06 Ogos 2009

16 Langkah Jahat Zionis Yahudi Mencapai Matlamat Mereka (2)

Oleh : AMEER ABDULLAH

9) Pembekalan Senjata
Impian Yahudi Menubuhkan Israel Raya

Pembekalan Senjata dengan membekalkan dan memperlengkapkan persenjataan pelbagai negara, mereka boleh menghancurkan negara-negara itu dengan melagakan antara satu sama lain. Dengan itu, akhirnya yang tinggal hanya sekumpulan polis dan jutawan.Mereka akan cuba menjadikan sempadan di antara dua negara menjadi punca ketegangan.

Contohnya:
i) Iran dan Iraq.

Apabila mereka melakarkan peta Iraq, mereka dengan sengaja membuatkan Iraq tanpa ‘access’ kepada Teluk Arab. Negara itu di sempadani oleh pelbagai negara. Ini membuatkan Iraq sentiasa berfikir untuk mendapat ‘access’ ke laut. Dengan itu Shatt el Arab sangat penting baginya. Apabila Iran mengisytiharkan yang sebahagian dari Shatt el Arab itu kepunyaannya, Iraq menjadi berang lalu berperang dengan Iran. Begitu juga, kemudian Iraq menakluki Kuwait yang membawa kepada Perang Teluk. Berkemungkinan, Iraq akan berperang lagi. Shatt el Arab menjadi semakin penting baginya.Begitu juga, terdapat sebuah kawasan Khorramshar di barat laut (Southwest) Iran yang didiami oleh orang Arab yang sangat rapat dengan Iraq. Kawasan ini diberikan pula kepada Iran.

ii) Saudi Arabia dan Iraq

Di antara dua negara ini, terdapat satu kawasan yang dikenali sebagai Zon Neutral (Neutral Zone). Sesiapa sahaja boleh ke kawasan itu. Perang mungkin boleh meletus kerana Zon Neutral ini.

iii) Turki dan Mosul

Mosul ialah sebuah kota di utara Iraq, mempunyai masyarakat berbangsa Turki yang ramai. Bandar itu telah diberikan kepada Iraq (sewaktu peta Iraq dilakarkan). Hampir-hampir Iraq dan Turki berperang kerana itu pada awal kurun 20.

iv) Turki dan Syria.

Terdapat sebuah kawasan yang kebanyakannya didiami oleh orang Arab. Kawasan ini diberikan pula kepada Turki. Dengan itu, suasana tegang sentiasa timbul di antara dua buah negara ini.

v) Syria dan Iraq

Terdapat beberapa buah bandar di Syria yang didiami oleh orang Arab yang mempunyai pertalian darah dengan Iraq. Mereka merasakan yang mereka orang Iraq tetapi bandar-bandar ini diserahkan kepada Syria. Akibat dari ketegangan ini, negara-negara yang terlibat akan berlumba-lumba untuk memperlengkapkan senjata. Jika berperang, kedua-dua belah pihak akan mengalami kehancuran.Begitu juga Malaysia mempunyai ketegangan hasil dari kes seperti ini.

10) Menyebarkan teori dan prinsip yang salah..

Mereka mengetahui yang teori itu salah tetapi mereka menyebarkan dan memasyhurkannya. Contohnya, Teori Darwin, Teori Sigmond Freud, Reincarnation, dsb.Mereka akan cuba untuk menggelakkan perbincangan yang positif mengenai teori ini.

11) Menukar maksud undang-undang tempatan dan antarabangsa tetapi sebutannya masih sama.

Walaupun undang-undang sesuatu negara atau antarabangsa telah ditetapkan, pengertiannya sentiasa berubah-ubah. Melalui usaha peguam dan cara ‘plea bargaining’ akhirnya undang-undang itu tidak berfungsi dan bermakna. Apa-apa sahaja boleh terjadi.

Contohnya, si anu membunuh seseorang. Hukuman yang sepatutnya jika bersalah katakanlah penjara seumur hidup. Peguam dari kedua-dua belah pihak akan bertemu dan bersetuju supaya jika si anu bersalah, dia tidak akan dipenjarakan seumur hidup dan jika dia tidak bersalah, dia tidak mendapat hak yang sepenuhnya. Ataupun, jika sebuah syarikat kerugian $10 juta kerana perbuatan si anu. Bila si anu dibicarakan dan bersalah, dia hanya diminta untuk membayar ganti rugi sebanyak hanya $5 juta, separuh dari kerugian sebenarnya.

Begitu juga melalui ‘plea bargaining’, iaitu tertuduh menuntut supaya diringankan, dikecualikan dari hukuman yang telah ditetapkan, atau digugurkan dari tuduhan tertentu jika dia sanggup mengaku salah terlebih dahulu.. Akhirnya pesalah tidak dihukum dengan sepatutnya.Mari kita lihat contoh dalam US kerana negara ini amat penting untuk yahudi. Dalam Supreme Court US, terdapat sebahagian dari perlembagaan yang telah berubah maksud dari tahun 60an. Contohnya mengenai pengertian ‘Equality’ (Persamaan Hak) yang bererti bahawa seseorang atau sesebuah institusi tidak boleh ‘discriminate’ (berat sebelah/tidak adil) terhadap kaum minoriti. Maka wujudlah sistem kuota. Tetapi sekarang ada orang mengatakan bahawa sistem ini pula yang ‘discriminate’ terhadap majoriti. Undang yang sama tapi maksud yang berbeza.

12) Pasukan tentera pengganas rahsia yang ditubuhkan di merata-rata ibukota dan bandar di Barat.

Contohnya di US, Jewish Defense League (JDL) yang telah ditubuhkan oleh Meir Kahane mempunyai pasukan tentera yang sangat rahsia dan terlatih supaya mereka boleh melawan sebarang revolusi menentang mereka.

13) Membuatkan negara-negara menjadi berhutang banyak supaya Illuminati boleh masuk campur dalam urusan negara-negara itu.

Contohnya di Perancis, jika negara itu mahu meminjam wang, disyaratkan perlantikan seorang yang bernama Nekkar menjadi setiausaha kewangan. Nekkar ini pula telah menjadikan Perancis semakin teruk berhutang sehingga US$170 juta setelah dia menjawat jawatan itu sedangkan dia sepatutnya memulihkan kewangan Perancis!

Begitu juga di UK, mereka telah memberi pinjaman sebanyak 1.25 juta pounds dengan syarat negara itu mestilah membenarkan Bank of England ditubuhkan dan menentukan nilai matawang pound (1694). Satu lagi syarat ialah bank itu akan memberi pinjaman sebanyak 10 pounds untuk setiap 1 pound yang diberikan kepada negara. Hasil dari ini, pada tahun 1945, UK telah berhutang sebanyak 22.5 billion pounds dengan bunga sebanyak 445 juta pounds.

14) Menghancurkan sekeras-kerasnya mereka yang menentang.

Sebagai pengajaran bagi mereka yang menentang, tiada tolak ansur akan diberikan. Yahudi mempunyai agennya di merata tempat. Mereka menguasai komunikasi dan kerajaan, dan sebagainya. Contohnya Napoleon Bonaparte adalah salah seorang ejen Yahudi. Apabila dia menjadi semakin berkuasa, dia telah mengkritik Yahudi dengan terbuka. Akibatnya, Yahudi telah berkomplot menentangnya sehingga di telah dibuang negeri dan membuatkannya kalah di Russia.

Begitu juga Abraham Lincoln. Dia mahu bertukar arah untuk menentang Yahudi kerana dia tidak bersetuju dengan polisi Yahudi mengenai Federal Reserve Bank. Akibatnya, dia telah dibunuh oleh seorang Yahudi, John Wilkes Booth pada tahun 1865.

15) Membunuh agen mereka jika agen itu terlalu banyak mengetahui.

Dengan itu, kerja-kerja mereka sentiasa terpelihara dan dirahsiakan. Kita lihat bahawa semua jeneral dan mereka yang terlibat dalam ‘Trial of Nuremberg’ (Perang Dunia Kedua) telah dibunuh kemudiannya. Mereka yang menandatangani perjanjian Versailles juga terbunuh. Pada tahun 1905, mereka telah menghantar seorang agen untuk membuat laporan mengenai Mt. Sinai. Laporan ini sangat bernilai. Kemudian pada tahun 1939, agen ini dihantar sekali lagi untuk membuat laporan rahsia. Beberapa tahun kemudian, agen ini terbunuh dengan misteri. Jadi, hasil laporan itu terus menjadi rahsia.

16) Menggunakan musuh dalam plan mereka.

Bahkan mereka menggunakan musuh untuk membuktikan sesuatu yang memanfa’atkan mereka dan akhirnya musuh itu akan dimusnahkan. Mereka menggunakan Hitler dan Nazi supaya boleh meletus perang antarabangsa. Begitu juga, mereka telah menghasut Saddam Hussein untuk mencerobohi Kuwait. Akibatnya, Iraq diserang tanpa tolak ansur.

Demikianlah perkara penting dari plan Yahudi yang dinyatakan dalam buku itu.

Tamat.

3 ulasan:

Atuk Banjar Masin berkata...

Sikap perkauman sangat penting demi mengekalkan kuasa politik melayu/Islam.

Sikap perkauman dikalangan kaum cina dan india sangat tebal dan kukuh, itu sebab mereka boleh hidup senang dan maju di mana2 sahaja di muka bumi ini.

Sikap perkauman cina boleh disama kan dengan bangsa yahudi.

Kaum cina sangat bijak 'menyamarkan' sikap perkauman mereka sehinggakan sukar bagi melayu yang bodoh mengesan nya.

Tanpa Nama berkata...

idea dan pendapat beginilah yang mudah mewujudkan ketegangan dalam masyarakat majmuk seperti Malaysia. Negara Malaysia tidak boleh disamakan dengan mana-mana negara dalam dunia ini. Dari taraf pemimpin hingga ke rakyatnya, sistem politiknya, makanannya, jati diri rakyatnya, kedudukan geografi negerinya dan sebagainya.
Tiada kebebasan mutlak dalam negara ini. Tiada undang-undang mutlak, tiada hak mutlak rakyatnya. Agama ditetapkan oleh kerajaan memerintah, bukannya ditetapkan oleh individu punya badan, ini tidak berlaku di negara lain. Rakyat negara ini kecewa dengan amalan yang sedia ada walaupun kita aman dari segi peperangan, tetapi kebebasan sebagai manusia tidak dapat dinikmati sepenuhnya. wasalam

Tanpa Nama berkata...

alooo