06 Ogos 2009

Menjelang pilihan raya kecil, Exco Selangor gaduh lagi

SHAH ALAM, 4 Ogos: Menjelang pilihan raya kecil Manek Urai, Naib Presiden PKR menyerang Exco kerajaan negeri Selangor. Dalam masa yang sama, Anggota Parlimen PKR menyerang Exco Selangor.

Kali ini, menjelang pilihan raya kecil Permatang Pasir, sekali lagi mereka serang menyerang di dalam media.

Kali ini, Exco Selangor, Datuk Dr Hassan Ali mendesak agar Exco Selangor dari DAP, Ronnie Liu ditukar. Desakan ini bukan dibuat dalam mesyuarat Exco tetapi melalui sidang media.

Dalam pilihan raya Manek Urai, calon PAS menang dengan majoriti kecil iaitu 65 undi sahaja.

Exco kerajaan negeri Selangor, Dr Halimah Ali dalam kenyataannya selepas pilihan raya itu berkata, beliau bimbang antara punca kekurangan majoriti itu akibat dari perbalahan antara pemimpin Pakatan Rakyat di Selangor.

Sehubungan itu, beliau mendesak rakan-rakannya agar 'jangan mencuci pakaian kotor mereka di tempat awam'.

SiasahDaily/-

4 ulasan:

Nur Wajdan berkata...

Salam YB,
Itu la, lain kali nak pilih wakil parti, pilih la yang ada attitude, yang tiada kepentingan. Ini ada yang gila kuasa, ada yang gila projek, ada yang gila populariti etc. pakatan rakyat ni masih goyah lagi, belum kukuh. barisan nasional yang dah bertahun2 berpakat tu pun kadang kala bertelingkah juga. tapi tu la, masing2 nak tunjuk lagak, nak tunjuk pandai. Agaknya depa dah lupa, runtuh sebahagian ahli pakatan, dengan depa2 sekali merudum. memang tak sedar diri. buat pengundi biasa macam kami ni menyampah je. ingatkan wakil pakatan rakyat ni perangai elok2. kempen sikit punya baik. tapi perangai sebijik jer macam geng belah sana yang rosak moral tu.

Awanama berkata...

parti keadilan rakyat?keh...keh...keh...keadilan apa nk diberikan kalau perangai pun tak senonoh mcm tu....masa kempen teorinya berdegar-degar...tp ms praktikal mcm bebudak tadika...hoooiiii...guna la otak..jgn buat pengundi2 rs meluat...ka korang mmg x dak beza dgn org sebelah sana?

Awanama berkata...

apa faedah kita dedahkan kepada media..banyak isu lain yang lebih besar yang patut pas ketengahkan.isu pembaziran melalui undian sms,harga barang yang naik,bende itu lebih penting.

Awanama berkata...

TAK PA LAH TAK USAHLAH BISING-BISING.KITA KASI CHAN LAGI 2 TAHUN SAJA.LEPAS ITU BN AMBIL BALIK