01 Mac 2012

Hilang suami, anak sulung

8 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD]

KOTA BHARU - Penantian selama enam jam seorang ibu di rumah akhirnya terjawab apabila anak sulungnya, Mariassa Alma, 4 rentung dalam kemalangan di Peringat, malam kelmarin.

Lebih menyedihkan, Marzuany Syuhaida Sukri 39, turut kehilangan suaminya, Che Arminudin Abdullah, 42, yang turut maut dan rentung setelah kereta Toyota Rush dinaiki mereka terbabas lalu merempuh tiang lampu sebelum bertembung dengan kenderaan pacuan empat roda,
Ford Ranger dalam kejadian jam 8.47 malam.

Marzuany Syuhaida berkata, dia menghubungi adik arwah suaminya, Arminudi, 37 yang berada di Kuala Besut supaya mencari suaminya kira-kira jam 1 pagi dan hanya dimaklumkan mengenai kejadian tersebut pada jam 3 pagi.

“Arwah ada memberitahu akan menemui kawannya selepas menghantar saudara, namun selepas kejadian, saya dimaklumkan mereka tidak bertemu. Memandangkan masa sudah awal pagi (1 pagi), saya sangat risau, puas saya hubungi dan menghantar sistem pesanan ringkas, tetapi semuanya tidak berjawab.

“Hati saya terdetik mungkin mereka terlibat kemalangan dan berita dari adik ipar itu mengesahkan firasat saya,” katanya kepada Sinar Harian semasa ditemui di Unit Forensik, Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian, di sini semalam.

Sementara itu, pemandu Ford Ranger, Azaizurien Ahmad, 33, beralamat di Kampung Bukit Kecik Melor dan penumpangnya, Siti Nor Azreen Md Yani 24, dari Kampung Gaug Lati, Pasir Mas, cedera dikejarkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) selepas di selamatkan oleh orang ramai.

Menceritakan detik sebelum kejadian, Marzuany Syuhaida berkata, sebaik pulang dari tempat kerja, dia langsung tidak bermesra dengan Marissa dan suaminya kerana sibuk melayan anak kedua, Mardiah Amani, 6 bulan.

“Biasanya setiap kali balik kerja, saya mencium Marissa terlebih dahulu, tetapi petang kelmarin dia baru bangun dari tidur dan bersama neneknya.

“Selepas solat Maghrib mereka turun dari rumah untuk menghantar saudara ke lapangan terbang, tetapi saya tidak melihat dan melambai tangan pada kali ini,” katanya yang bekerja sebagai guru di sekolah yang sama dengan arwah suaminya di Kolej Vokasional Pengkalan Chepa.

Marzuany Syuhaida berkata, suami dan anak perempuannya itu keluar dari rumah mereka dari Kampung Sri Kulim, Melor, di sini kira-kira jam 7.30 petang dan menuju ke Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa untuk menghantar seorang saudaranya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: