01 Mac 2012

Selangor cetak semula borang rumah mampu milik

8 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR, 1 Mac: Borang pendaftaran untuk membeli Rumah Mampu Milik (RMM) Negeri Selangor telah dicetak semula, kata Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan Dan Setinggan negeri Iskandar A. Samad (gambar).

Katanya, borang-borang boleh diperolehi dari Lembaga Perumahan Dan Hartanah Selangor (LPHS) di Tingkat 5, Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, 40503 Shah Alam.

Beliau memberitahu, borang-borang tersebut mulai dijual pada bulan Jun tahun lepas apabila Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) melancarkan RMM mereka di Bandar Baru Bangi.

“Walau bagaimanapun kesemua 2,700 borang bagi cetakan pertama telah habis dijual dan memerlukan cetakan kedua,” ujarnya lagi.

Jelasnya, setiap borang telah dijual dengan harga RM5 yang termasuk kos memproses.

Katanya, untuk projek RMM PKNS di Bangi, sebanyak 640 permohonan telah diterima untuk 124 unit yang dibina.

Beliau dalam satu kenyataan hari ini menambah, nama-nama mereka yang terpilih untuk membeli RMM itu telah dipamerkan di dalam laman web LPHS selama 2 minggu mulai 16 Disember lepas.

“Tetapi dengan pengumuman bahawa 136 unit RMM akan disiapkan oleh sebuah pemaju swasta di Sg. Long, Kajang pada bulan September ini maka adalah dijangka lebih ramai yang akan mendapatkan borang ini,” ujarnya yang juga Adun Chempaka.

Katanya, mereka yang mempunyai sebarang pertanyaan bolehlah menghubungi LPHS di talian 03-5544 7078.

Harakah Daily

Tiada ulasan: