16 Mac 2012

Kecederaan pemain, Mat Zan tenang

23 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

“SEMAHUNYA saya tidak mahu lagi melihat ada pemain tercedera. Itu reaksi Mat Zan Mat Aris ketika mengulas krisis kecederaan membelenggu pasukan Terengganu.

Ketika ini, tiga tonggak utamanya Marzuki Yusof, Ahmad Nordin Alias dan Reeshafiq Alwi terpaksa berehat selepas menjalani pembedahan.

Terbaru, penjaga gol utama, Mohd Sharbinee Allawee Ramli terpaksa diketepikan akibat kecederaan groin.

“Sharbinee masih belum pulih dan berkemungkinan Mohd Sharmiza Yusof akan menggalas tanggungjawab sebagai penjaga gol utama.

“Saya yakin dengan kebolehannya dan dia sudah pun buktikan ketika saingan Piala FA menentang Perak, baru-baru ini,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Mat Zan memaklumkan pasukannya itu akan melakukan rombakan menjelang pertemuan menentang Sabah esok.

“Sepanjang minggu ini kita melalui jadual perlawanan padat (Piala FA dan Piala AFC). Saya pasti pemain utama agak keletihan.

“Oleh itu, saya mungkin menurunkan beberapa pemain simpanan dan berharap tiga mata penuh menjadi milik Terengga-nu,” katanya mahu pemain beraksi sebagai pasukan mantap bagi menundukkan skuad Sabahawk kendalian Justin Ganai.

Sinar Harian

Tiada ulasan: