16 Mac 2012

Persiapan terakhir Suhaila

23 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

SHAH ALAM - Hampir tiga minggu penderitaan adik Nur Suhaila mendapat perhatian umum, kini Nur Suhaila dan ibunya sibuk membuat persiapan terakhir sebelum berangkat ke Dubai bagi menjalani pembedahan penyakit Congenital Disorder.

Ekoran musim sejuk di sana, Ibunya, Hanita Mohd Tahir terpaksa menyediakan pakaian sesuai bagi Suhaila untuk mengelakkan perkara tidak diingini terjadi.

“Banyak perkara yang perlu saya uruskan sebelum berangkat. Selain pakaian, saya juga perlu membawa semua dokumen perubatan Suhaila di sini untuk rujukan di sana.

“Ini kerana, pemergian kami ke sana adalah di atas usaha sendiri, jadi saya berserah. Saya berharap, dalam perjalanan selama tujuh jam, Suhaila berada dalam keadaan baik.

“Jika Suhaila sakit, jadual pembedahan terpaksa dilanjut­kan. Saya bersyukur kerana masalah pengi­napan sudah selesai,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Terdahulu, Tabung Nur Suhaila menerima sumbangan daripada rakyat Malaysia termasuk daripada pelbagai agensi.

Sinar Harian

Tiada ulasan: