16 Mac 2012

Selangor lulus RM300,000 bantu mangsa banjir

23 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR, 16 Mac: Adalah tidak benar sama sekali kononnya Kerajaan Negeri Selangor tidak membantu mangsa banjir di Lembah Jaya Utara dan Dusun Tua.

Pengerusi Jawatankuada Tetap Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan negeri, Iskandar Samad (gambar) berkata, setiap keluarga akan mendapat RM300 daripada kerajaan negeri dan Zakat Selangor akan menambah RM300.

Selain itu, jelasnya mesyuarat Exco Selangor pada 13 Mac telah meluluskan RM300,000 kepada Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kebajikan, Hal Ehwal Wanita, Sains, Teknologi dan Inovasi negeri, Rodziah Ismail untuk membantu mangsa-mangsa banjir tersebut.

“Kerajaan negeri juga akan membantu pemilik-pemilik rumah yang rosak sama sekali sementara 2 keluarga telah berpindah ke Council Home MPAJ manakala 3 lagi sedang diproses,” ujarnya kepada Harakahdaily.


Beliau yang juga Adun Chempaka memebritahu Pejabat Daerah Hulu Langat juga menyediakan makanan setiap hari untuk mangsa-mangsa tersebut di pusat perlindungan.

Iskandar juga memberitahu, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ke Eropah bukan untuk bercuti tetapi untuk memahami cara pengurusan industri air di UK.

"Ini penting kerana Kerajaan Selangor sedang berusaha untuk mengambil alih industri air di negeri ini,” jelasnya lagi.

Katanya lagi, MB juga akan membuat pembentangan di seminar dan mengadakan dialog di Perancis dan UK.

“Ini juga penting untuk mengangkat nama Selangor di peringkat antarabangsa,” ujarnya.

Harakah Daily

Tiada ulasan: