16 Mac 2012

Mayat terapung dengan kesan luka di kepala

23 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

PULAU KETAM - Mayat seorang lelaki tanpa baju bersama kesan luka di kepala ditemui terapung di perairan Pulau Ketam, di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Superintendan Mohamad Mat Yusop berkata, mayat yang hanya berseluar pendek hitam itu telah ditemui orang awam yang kemudiannya memaklumkan kepada polis sekitar jam 1.45 petang.

Menurutnya, Pasukan Gerakan Marin (PGM) telah ditugaskan ke sana bagi mengambil mayat untuk dibawa ke Jeti Pangkalan Marin sekitar jam 3.30 petang.

“Buat masa ini, kita belum dapat mengenal pasti identiti mangsa berikutan tiada penemuan pengenalan diri pada mayat.

“Bagaimanapun kita percaya, mangsa berusia lingkungan 30-an dan berdasarkan siasatan pada tubuh mangsa, kita dapati terdapat sedikit kesan luka tiga inci di bahagian kepalanya,” katanya.

Berdasarkan keadaan mayat mangsa yang masih dalam keadaan baik, beliau berkata, polis percaya mangsa meninggal dunia kurang tempoh 24 jam.

“Mayat mangsa telah dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) bagi bedah siasat untuk mengenal pasti punca kematian,” katanya.

Kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

Dimaklumkan, PGM dan Agensi Penguatkuasa Maritim Malaysia (Maritim) Pelabuhan Klang bekerjasama dalam urusan membawa mayat berkenaan.

Sinar Harian

Tiada ulasan: