05 Mac 2012

Pemuda PAS mahu dialog dengan Mahathir, The Star

12 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

Ketua Pemuda PAS Nasruddin Hassan berkata dewan itu akan mengadakan dialog dengan Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung kenyataan bekas perdana menteri itu dalam isu hudud.

Nasruddin berkata mereka itu ingin mendengar sendiri penjelasan daripada Mahathir yang sebelum ini dilaporkan telah menafikan bahawa hukum hudud wujud dalam al-Quran.

pas umno pemuda talks parliment 010709 nasrudin hassan"Kita mahu selesaikan secara berdepan dengan Tun Mahathir," katanya yang ingin memastikan sekiranya Mahathir benar-benar telah bermaksud demikian.

Dalam ulasannya sebelum ini, Nasruddin (kiri) berkata beliau telah menyatakan bahawa pandangan seperti itu tidak betul.

"Tetapi kemudiannya ada pula yang cuba tafsir bahawa mungkin Tun maksudkan terma (hudud) itu yang tidak ada dalam al-Quran," katanya.

Debat mengenai isu itu pula telah berlarutan di Internet, kata Nasruddin lagi dalam satu sidang media di ibu pejabat PAS hari ini.

Atas dasar itulah maka pergerakan itu berniat untuk bertemu Mahathir.

Selain dialog dengan mahathir, pergerakan itu juga merancang untuk berdialog dengan ketua pengarang akhbar The Star ekoran isu yang timbul dari liputan akhbar berkenaan.

Katanya, isu berkenaan kebanyakannya adalah berhubung sikap Pemuda PÀS dalam perkara melibatkan hiburan dan juga berkaitan sensitiviti agama seperti sambutan Hari Valentine.

malaysiakini/-

5 ulasan:

Awanama berkata...

salam..

sudah-sudah laaa.

kan cantik saling bermaaf-maafan.
cuba bawa bersabar sikit

Ustaz Azizan dan seluruh kepimpinan PAS KEDAH, bawala sembahyang sunat taubat, sunat istikharah dan sunat hajat....Biar TOK GURU SALLEH atau Ustaz Harun Din atau Tok Guru Nik Aziz JADI IMAM. Kat Kedah kan banyak tok-tok guru pondok.
Rujuk la kat depa.

PAS kata faham mengenai Siasah Islamiyah. Cuba lah bawa banyak-banyak bersabar.Kenang balik dosa-dosa kita pada ALLAH...

minta pertolongan ALLAH... Susahla macam ni.

Bertolak ansur la sikit.
ISLAM agama yang menganjurkan perdamaian.
malu sikit pada ALLAH. ALLAH uji dengan jawatan, pangkat, harta dan kedudukan dah mula gelabah.

Ini puncanya Iblis dan hawa nafsu yang amarah.

Susah rupanya jadi orang-orang besar ni.

Ego terlampau tinggi.
YA ALLAH engkau tolonglah kami (PAS) keluar dari masalah ini, sebagaimana engkau membantu Nabi Musa a.s dan kaumnya keluar dari kesesatan ladang teh. Permudahkanlah urusan kami di dunia dan di akhirat.

AMIIIIN.... YA ROBBULA'ALAMIN

Awanama berkata...

orang tua tu umpama qur'an buruk.

Istiqomah berkata...

Buat apa nak dialog dengan tua merapu tu....banyak kerja lain lagi.

Awanama berkata...

bab lain boleh dimaafkan, kalu bab hukum Allah kena wajib dijelaskan bagi semua muslim faham, bukan main ikut lojik jer!!!

Unknown berkata...

yang 2,aku setuju,bab lain boleh maafkan ,agama jangan buat memain tak tahu duduk diam2