05 Mac 2012

Kota Bharu bermandi cahaya sempena TMK@12

12 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU, 5 Mac: Puluhan ribu masyarakat Kelantan pelbagai kaum membanjiri Bandar Kota Bharu bermula Bandar Baru Tunjung untuk mengikuti perarakan citrawarna kereta berhias sempena Tahun Melawat Kelantan (TMK@12) malam semalam.

Mereka mengambil kesempatan untuk menyaksikan citrawarna perarakan kereta berhias itu dengan mengambil tempat di laluan kanan dan kiri jalanraya dari Bandar Baru Tunjung dan berakhir di Dataran Rehal.

Sebanyak 36 kontinjen yang mengambil bahagian dalam perarakan itu, antaranya majlis-majlis daerah seluruh negeri itu, perarakan motosikal klasik, beca, vespa dan lain-lain acara lagi.

Selain itu persembahan kebudayaan di atas kereta berhias oleh tiga kaum utama di negeri itu, Melayu, tarian singa oleh masyarakat Cina, India dan Siam juga diadakan.

Walaupun hujan lebat telah melanda di negeri itu, khususnya Kota Bharu sejak dua hari lalu, namun cuaca yang baik membuatkan perarakan kereta berhias berjalan lancar.

Turut hadir memeriahkan majlis berkenaan, Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yaacob, anggota exco kerajaan negeri, Datuk Takiyuddin Hassan, Datuk Mejar (B) Md Anizam Abdul Rahman dan lain-lain pimpinan.

Sementara itu, Majlis Daerah Tanah Merah muncul johan pada pertandingan itu.

Dengan kemenangan itu, majlis daerah berkenaan membawa pulang RM3,000 dan sijil penghargaan.

Harakah Daily

Tiada ulasan: