05 Mac 2012

Suami demam mati terbakar

12 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

LANGGAR, KEDAH - Seorang isteri tidak menyangka pesanan kepada suami yang demam supaya berehat dan makan ubat merupakan pesanan terakhir sebelum suaminya ditemui terbakar di rumah mereka di Flat Taman Sri Gemilang, semalam.

Mangsa, R Paranjothi, 41, merupakan seorang pemandu lori ditemui dalam keadaan terbaring berhampiran bilik air rumahnya kira-kira jam 8.30 pagi.

Isterinya, R Ramgama, 33, berkata, sebelum kejadian suaminya pergi menghantar tiga anak mereka yang berusia 8 hingga 12 tahun ke sekolah.

“Suami saya demam sejak dua hari lalu dan sebelum keluar pergi kerja, saya ada pesan kepada dia supaya makan ubat dan kunci rumah.

“Dia (mangsa) mungkin berselimut selepas makan ubat dan dipercayai hisap rokok, mungkin disebabkan api rokok terkena pada kusyen atau selimut,” katanya.

Ramgama berkata, mereka tinggal di rumah itu selepas berkahwin dan hubungan mereka tidak pernah ada sebarang masalah.

Kakak mangsa, R Kelechelvi, 53, berkata, kejadian itu disedari setelah menerima panggilan daripada jiran yang memaklumkan rumah adiknya terbakar.

Menurutnya, dia yang ketika menerima panggilan berada di pasar bergegas pulang ke kedai yang terletak di Lorong Merpati.

“Isteri mangsa bekerja sebagai pembantu di kedai saya yang menjual tosai, apabila sampai di kedai dia memberitahu suaminya sudah mati,” katanya kepada Sinar Harian.

Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan mengesahkan kejadian itu dan hasil bedah siasat mendapati punca kematian disebabkan berlaku kebakaran teruk pada mangsa.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kedah, Ahmad Shahabuddin berkata, pihaknya menerima panggilan kira-kira jam 8.43 pagi.

Katanya, anggota bomba tiba di tempat kejadian lima minit kemudian dan membuat pemeriksaan bagi memastikan tiada bara api walaupun sewaktu tiba api sudah dipadamkan.

Sinar Harian

Tiada ulasan: