18 April 2012

Si tua mengaku tidak bersalah mencabul

26 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

KUALA TERENGGANU - Seorang warga emas dihadapkan ke Mahkamah Majistret, di sini, semalam atas dakwaan mencabul pelajar tahun tiga di dalam kedai runcit miliknya di Lorong Surau Baru, Pasir Panjang, di sini, Disember tahun lalu.

Bagaimanapun, tertuduh yang juga berstatus duda itu, 66, dari Jalan Pasir Panjang, di sini, mengaku tidak bersalah atas dakwaan di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan itu.

Mengikut kertas pertuduhan, tertuduh pada 14 Disember 2011, kira-kira jam 12 tengah hari sehingga jam 8 malam di sebuah kedai miliknya telah menggunakan kekerasan jenayah kepada mangsa, dengan niat untuk mencabul kehormatan mangsa.

Dia didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan penjara sehingga 10 tahun atau denda, atau sebat atau mana-mana daripada kedua-dua hukuman.

Pendakwaan dikendalikan Pegawai Pendakwa Inspektor L.Rathna di hadapan Majistret Rozianti Mohamed Hanaphi manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Sejurus pengakuan tidak bersalah tertuduh direkodkan, Rozianti membenarkan tertuduh dijamin RM6,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 21 Mei depan sebagai tarikh sebutan semula kes.

Sinar Harian

Tiada ulasan: