23 Mei 2012

Kepala warga emas parah dirempuh kereta

2 Rejab 1433H. [MOD] -

ALOR SETAR – ‘Tolong, tolong pakcik!’ Hanya itu mampu dilaungkan seorang warga emas yang terjatuh apabila motosikalnya dirempuh sebuah kereta di persimpangan lampu isyarat Jalan Lencong Barat di sini, kelmarin.

Mangsa, Otman @ Ahamad Jusof, 70, mengalami kecederaan parah di bahagian kepala mengerut dahi kesakitan sambil mengerang memohon dirinya dibantu.

Difahamkan, kejadian berlaku pada jam 2.05 petang ketika mangsa menunggang motosikalnya dari persimpangan pusat beli belah Alor Setar Mall untuk pulang ke rumahnya yang terletak di Kampung Tengah Mukim Kuala Kedah.

Sebaik tiba di persimpangan lampu isyarat, secara tiba-tiba sebuah kereta Perodua Viva yang datang dari arah Kuala Kedah membelok ke kanan tanpa berhenti.

Ia kemudian merempuh motosikal yang dipandu warga emas tersebut menyebabkan mangsa tercampak ke atas jalan raya.

Seorang saksi yang enggan dikenali berkata, dia mendengar dentuman kuat dari arah hadapannya sebelum ternampak sebuah kereta Perodua Viva melanggar motosikal yang ditunggangi warga emas itu menyebabkan mangsa terpelanting.

“Saya segera memberhentikan kenderaan dan berlari ke arah mangsa. Ketika itu saya melihat banyak darah mengalir menerusi luka di kepalanya. Saya tak berani untuk mengalih mangsa di tengah jalan bimbang mangsa mengalami kecederaan serius lain,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Mangsa dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar (HSB) dengan ambulans Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Daerah Kota Setar untuk mendapat rawatan.

Sinar Harian

Tiada ulasan: