14 Mei 2012

PKNS akur kehebatan TRW

22 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

KEGAGALAN mencipta ruang dan bersaing mendapatkan bola terutamanya dibahagian tengah adalah punca pasukan PKNS bimbingan Abdul Rahman Ibrahim terpaksa akur dengan kekalahan 0-3 ditangan pasukan The Red Warriors (TRW) dalam saingan Liga Super di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), malam kelmarin.

PKNS dilihat menguasai pada awal 10 minit pertama tetapi pelawat bingkas bangkit menerusi hantaran kemas barisan tengah sekali gus mendominasi permainan hingga ke tiupan wisel penamat.

“Kita berdepan dengan pasukan gergasi bola sepak Malaysia dan kami perlu berpijak di bumi yang nyata. Pelawat memiliki corak permainan lebih tinggi daripada kami.

Abdul Rahman berkata, pertukaran taktikal juga menemui jalan buntu apabila penguasaan di bahagian tengah gagal dilakukan pemain seperti dirancang.

Pada aksi berkenaan, jaringan Nor Shahrul Idhlan Talaha m-26, Obina Nwaneri (84) dan Mohd Ghaddar (86) memastikan Kijang menghambat pendahulu liga, Lions X11 yang keciciran dua mata berharga apabila diikat Kedah 3-3 di Stadium Jalan Besar.

Sinar Harian

Tiada ulasan: