11 Jun 2012

Akibat elak objek

21 Rejab 1433H. [MOD] -

TAIPING: Hanya kerana mengelak objek di atas lebuh raya, lima sekeluarga terpaksa menangisi pemergian ahli keluarga mereka paling kecil apabila kanak-kanak lelaki berusia 14 bulan itu maut selepas tercampak daripada kereta dipandu bapanya.

Kanak-kanak itu dikenali sebagai Mohamad Fiffy Furqan Mohd Fahmi maut serta merta di lokasi kejadian akibat cedera parah di kepala sejurus terlepas daripada riba ibunya, Norasmah Ngah Seri, 32, dalam kejadian jam 3.20 pagi di Kilometer 203.8 Lebuh Raya Utara Selatan (Plus) arah utara itu.

Dalam kejadian itu, kereta dipandu bapa mangsa, Mohd Fahmi Salleh, 34, hilang kawalan dan terbabas sebelum dirempuh daripada belakang oleh Perodua Viva dinaiki empat sekeluarga.

Rempuhan menyebabkan mangsa terlepas daripada pangkuan ibunya daripada tempat duduk depan kereta sebelum tercampak keluar menerusi tingkap kereta yang terbuka.

Ketua Polis Daerah Taiping, Asisten Komisioner Yusof Mohd Diah, berkata ketika kejadian, keluarga mangsa dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke rumah mereka di Jitra, Kedah.

metro/-

Tiada ulasan: