19 Jun 2012

Gurauan mati jadi kenyataan

29 Rejab 1433H. [MOD] -

PASIR PUTEH: “Malam semalam (kelmarin) dia tanya sambil bergurau, adakah saya akan berkahwin lain jika dia meninggal dunia.

“Saya tidak sangka gurauan itu menjadi petanda dia akan pergi buat selamanya,” kata Rokiah Ibrahim, 45, apabila suaminya, Zulfelkeri Johan, 52, maut dalam kemalangan membabitkan dua lori dalam kejadian di simpang tiga Tok Bali, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari itu, mangsa yang juga pemborong sayur menaiki lori satu tan dipandu rakannya, Abdul Bahrin Yaacob, 31, sebelum kenderaan mereka bertembung dengan sebuah lori lima tan yang cuba memasuki simpang.

Kejadian itu menyebabkan mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan tersepit di tempat duduk penumpang hadapan.

Rokiah berkata, arwah sempat berbual bersama sambil bercakap mengenai kematian dengannya.

Katanya, dia tidak mengambil serius mengenai perbualan arwah, namun menjawab tidak akan berkahwin lain sekiranya suaminya itu sudah tiada.

“Namun, saya terkejut gurauan itu membawa kepada berita buruk apabila dimaklumkan mengenai kemalangan ini,” katanya.

Katanya, suaminya keluar dari rumah mereka di Pasir Tumboh kira-kira jam 5 pagi untuk menghantar bekalan sayur di Kuala Terengganu.

“Saya tersentak selepas menerima panggilan daripada polis yang memaklumkan suami terbabit dalam kemalangan,” katanya ketika ditemui di Hospital Tengku Anis (HTA), di sini.

Rakan mangsa, Abdul Bahrin turut cedera parah dalam kejadian itu dan dihantar ke hospital sama, manakala seorang lagi pemandu lori tidak mengalami sebarang kecederaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Pasir Puteh, Deputi Superintendan Mohd Kamal Zainal ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian terbabit.

metro/-

Tiada ulasan: