29 Jun 2012

Pencuri tidak serik curi motorsikal

9 Syaaban 1433H. [MOD] -

DAMANSARA - Tidak serik! Meskipun pernah dipenjarakan tiga kali seorang pencuri berusia 43 tahun ini masih tidak insaf dan ditangkap sekali lagi ketika sedang leka meleraikan motosikal yang dicuri di sebuah bangunan tinggal di Kampung Sungai Kayu Ara semalam.

Dalam tangkapan jam 10 pagi itu, dua lagi rakan suspek sempat melarikan diri sejurus anggota polis Balai Damansara Utama menyerbu lokasi terbabit selepas mendapat maklumat awam.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, siasatan mendapati suspek mencuri motosikal jenis Yamaha 135 LC yang ditinggalkan pemiliknya yang ketika itu mahu bersembahyang Maghrib di perkarangan sebuah masjid di Jalan Klang Lama, 7 Jun lalu.

“Berdasarkan rekod suspek sebelum ini pernah ditahan atas kesalahan dadah dan pernah dipenjarakan,” katanya. Menurutnya, ketika ditemui keseluruhan bahagian badan motosikal itu telah ditanggalkan dan semua bahagian motosikal itu akan dijual sebagai alat ganti.

“Suspek dipercayai menyembunyikan motosikal itu di kawasan bangunan sebelum bertindak meleraikan komponennya untuk dijual,” katanya. Suspek ditahan untuk siasatan lanjut sebelum diserahkan kepada Ibu Pejabat Polis Daerah Brickfields untuk tindakan selanjutnya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: